לכו על זה בסוכות

אז, מה אתם עושים בחול המועד? לנו יש לא מעט הצעות מגניבות – החל מאפליקציה שתמצא את הסוכה קרובה אליכם בחו"ל, הופעות מיוחדות לחג וסרט חדש שירגש אפילו את הקשוחים שמביניכם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 02/10/12 15:41 טז בתשרי התשעג

טסתם לטיול בחו"ל, קניתם לחמנייה במכולת הכשרה הסמוכה לבית חב"ד ורגע לפני שנטלתם ידיים פתאום נזכרתם- "סוכה!" אז בדיוק בשביל זה הומצאה האפליקציה local sukkah, האפליקציה שתעיף לכם את הסכך. האפליקציה תאתר את מיקומכם ברחבי העולם ותציע לכם את מבחר הסוכות הקרובות אליכם. אם גם לכם יש סוכה תוכלו לשתף אותה במאגר האפליקציה ולזכות באושפיזין.

(צילום: יחצ)

"בצל האמונה" הוא לקט מאמריו של הרב שמעון גרשון ורוזנברג (שג"ר) זצ"ל על סוכות. אם עוד לא הכרתם את הרב שג"ר וסגנונו הייחודי זו הזדמנות נפלה לעשות זאת ולקבל זוויות חדשות על חג סוכות שאחרי קריאה בספר יראה לכם רלוונטי מתמיד. מהרב סולובייצ'יק דרך הרב קוק אל עבר מקורות מהתורה שבעל פה ובכתב ובתיבול מדרשים הופך הרב שג"ר את הסוכה לחוויה קיומית שנוגעת בכל הקצוות הבלתי מלטושים של הווייתו.

סרט כואב שירטיט גם את ליבותיהם של הגברים הקשוחים ביותר הוא "חיותה וברל" המגולל את סיפורם של זוג קשישים שלא מצליחים להתמודד עם הזקנה. תלאות בביטוח הלאומי, עוני וריחוק מבני המשפחה הם שגורמים להם לאחוז חזק יחד בידו החלושה של האחד בשני ולהמשיך לצעוד. עד שהם שוקלים אולי להפסיק. מרגש עד דמעות.

אמנם ביהדות הוא נקרא חג סוכות, אך בפועל מדובר גם בחג ההופעות. השנה עלה באופן ניכר שיעור ההופעות במגזר הדתי. אנחנו סידרנו לכם לו"ז הופעה לכל יום ולכם נשאר רק להינות.

שלישי (ט"ז תשרי), נועם יעקובסון סולן להקת "עניין אחר המצליחה והידוע יותר בזכות הופעתיו בתכנית "לאטמה" אינטרנטית בתפקידים כמו יריב גוגלהיימר ועוד. יעקובסון החל במסע הופעות עם הדיסק החדש והמרענן שלו ויופיע היום ב"סלון שבזי" נחלאות ירושלים. בשעה 20:00

רביעי (י"ז תשרי), בכל חג סוכות נוהג שולי רנד להופיע במספר מקומות בארץ ולקיים בנו את הציווי "ומשחת בחגך". השנה הוא עושה זאת בזאפה ירושלים 21:30

חמישי (י"ח תשרי), נכון כבר הוצאתם די הרבה על שתי הופעות ולכן החלטנו לסדר לכם הופעה חינם. אבל לא סתם הופעה, הופעה של להקת עלמא שתופיע עם שירים משני האלבומים המרגשים שלהם. ב-20:00 בסוכה המרכזית בכיכר ספרא.

מוצ"ש, ליל הושענא רבה גדוש באירועים וערבי לימוד בכל רחבי הארץ אך מצאנו לכם את המעניין ביותר. "הגולה" בפתח תקווה מביאים לנו הושענא רבה מעניין במיוחד עם הופעה של להקת המדרגות אבל קודם, דו שיחיים לא שגרתיים של חילי טרופר (מעגלי צדק) עם רונן שובל (אם תרצו), הרב ד"ר צחי הרשקוביץ וארי אלון ("מדרשת אלונים"), והרב רונן ופנינה נויבירט. 21:00 בגולה בפ"ת.

הקפות שניות- אחד האירועים הטובים והמיוחדים לציבור הדתי במשך השנה הוא ללא כל ספק מופע ההקפות ההשניות של יוני גנוט בבארבי בתל אביב. אל האווירה הפאבית של המקום וניחוח הבירה יכנסו ספרי תורה בהרקדה שלא תראו בשום מקום אחר. הריקודים בבארבי, שבהפקת ראש יהודי, יהיו נפרדים לגברים ולנשים אך תצפו לפגוש שם לא מעט חילוניים. לסגור את החג כמו שצריך.

אחרי הזבל הטלויזיוני ותכניות הריאליטי, זכיינית "קשת" של ערוץ 2 יוצאת עם תחרות חדשה, "אלוף העברית", כאשר הגמר שלה ישודר הערב ב-22:10. זו למעשה תחרות בבקיאות השפה העברית לתלמידי בית ספר היסודי אליה נגשו אלפי תלמידי מכ-80 בתי ספר בארץ. מה לכם ולרמה של בית ספר יסודי? תתפלאו, רבים הם המבוגרים אשר נכשלים במבחני איות וחריזה המוצגים בתכנית. כמובן שגם למגזר הדתי יש יותר מנציג אחד בגמר הערב, מה לא תגיעו לעודד?