לכו על זה ביום ירושלים

אפליקציה שתנווט אתכם בעיר העתיקה, ספר חדש של "הר המור", ניצן חן רזאל בדיסק שמוציא הרבה חדש מישן ומסעדה גרוזינית אחת שכדאי לכם לבדוק. כל המלצות השבוע

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 05/05/13 16:33 כה באייר התשעג

לכו על זה ביום ירושלים

האפליקציה העתיקה בעולם: אם עד עכשיו הסתובבתם נבוכים בירושלים הרי שמעכשיו אתם יכולים להוריד את האפליקציה ”סיורים קוליים בעיר העתיקה בירושלים“ - ובעיותיכם תפתרנה. הרשות לפיתוח ירושלים השיקה אפליקציות לסמארטפון לסיור בעיר העתיקה שייתנו הדרכה לכל משתמש במגוון הסיורים בעיר העתיקה. כולל הדרכות קוליות במגוון מסלולים בעיר העתיקה, מפות, בתמונות ובמידע נוסף באנגלית או בעברית - ובחינם. והכי חשוב, גם מסלולים מותאמים לנכים. לאייפון ואנדרואיד

ספר חדש פרי עטה של הישיבה הירושלמית "הר המור" הוא הספר "משירי אהודנו" של הרב אריאל אדרי. הספר עוסק במהותו של חודש אייר כחודש השייך להופעת הגאולה. מתוך עיון במקרא ובמקורות חז"ל מקנה הרב אדרי משמעות קוסמת ורלוונטית במיוחד לחגים הלאומיים שלא ציוותה עליהם התורה. אמנם הספר עוסק בחודש אדר אך מהווה אולי קריאת כיוון ביחס אל יום ירושלים. אם חשקה נפשכם בספר משובח עם תמהיל מדויק של תורה וארץ - מצאתם.

יום לאחר יום ירושלים אתם מוזמנים להתרגש מרחובות העיר היפה בעולם ולהצטרף לשוק אמנים ואיכרים ברחוב קק"ל. מה יציע הרחוב? קונצרט רחוב בהשתתפות תזמורת הראל ותזמורת הביג בנד של קונסרבטוריון הסדנה בירושלים.

לכבוד יום ירושלים הרשו לנו להמליץ לכם על האלבום החדש של היוצר המוסיקאלי והירושלמי המוכשר, ניצן חן רזאל. "מוצא מקום" הוא שמו של האלבום שימצא למענכם את המקום הכי טוב בנבכי פיוטי עדות אשכנז. קסם הפיוטים, כפי שרק רזאל יודע לחשוף, לוקח אתכם אל חצרות החסידות באירופה ולבתי הכנסת הליטאיים. ניצן בן למשפחת רזאל שהולידה גם את אהרון ויונתן יודע למצוא את מקומו היחודי וכשהוא אוחז בכינור שזכה גם ללוות את אהוד בנאי הוא מוכיח לנו שוב מדוע אנחו כל כך צריכים ורוצים להאזין לו. כן ירבו.

מסעדת ראצ'ה ממוקמת בלב ירושלים ברחוב החבצלת 6 ושוכנת במבנה עתיק שנבנה בתקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל. ראצ'ה הינו חבל ארץ מדהים בגרוזיה, בה נולדו בעלי המסעדה ובהשראתו נקראה המסעדה. המסעדה גרוזינית מציעה חוויה קולינרית עשירה, שמחה ואותנטית החל בעיצוב, המשך במארחים וכלה בשפים ילידי ראצ'ה, בניצוחה של אם המשפחה תינה. בתיאבון!