כבר לא מנכ"ל

את תפקידו של בן צבי כמנכ"ל מקור ראשון תופס מנחם אביצור, ששימש כמנכ"ל רדיו קול חי

חדשות כיפה אלעד רותם 12/03/09 00:00 טז באדר התשסט

כבר לא מנכ"ל
יחצ, צילום: יחצ

שוב שינויים במקור ראשון: איש העסקים ובעליו של העיתון "מקור ראשון", שלמה בן צבי, עוזב את תפקידו כמנכ"ל בפועל של העיתון, וישמש מעתה כעורך הראשי של העיתון. בן צבי שימש בעבר כמו"ל של "מקור ראשון", ובחצי השנה האחרונה מינה את עצמו לעורך אחראי ומנכ"ל בפועל, כפי שפורסם בכיפה. לדברי גורמים בתחום התקשורת, אין מדובר בשינוי תוכני משמעותי, והדבר לא אמור לפגוע בתפקידו של אמנון לורד כעורך העיתון בפועל. לדבריהם מדובר בתואר "שיש לו בעיקר השלכה כלכלית". תפקידו של לורד יוגדר מעתה כ"עורך בכיר" ובעל טור בעיתון. גורם נוסף שעזב את תפקידו בשבועות האחרונים הוא מיכאל שרינגטון, סמנכ"ל הכספים שהגיע לעיתון לפני כחצי שנה.

את תפקיד המנכ"ל תופס מנחם אביצור (50), בוגר הטכניון ומהנדס תעשייה וניהול בהכשרתו, שניהל בעבר את מחלקת רכש המודעות בעיתון ידיעות אחרונות במשך 15 שנה. לאחר מכן כיהן כמנכ"ל רדיו "קול חי", הקים בה את דסק החדשות העצמאי ושימש כעורך אחראי מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. מדובר בקדנציה שנייה של אביצור בתפקיד מנכ"ל העיתון "מקור ראשון". הקודמת ארכה כחודש, והסתיימה עקב התפטרותו של אביצור בינואר 2008 עקב אי תשלום משכורות לעובדים.

ממקור ראשון נמסר כי השינויים נעשו במסגרת תוכנית אסטרטגית ביוזמת המשקיעים החדשים בעיתון, המנסה לבנות שדרת ניהול מקצועית לעיתון, ובן צבי הוא זה שיבצע אותה בתחום התוכן.

גורמים בסביבתו של בן צבי מסרו כי מדובר למעשה בהעברת השליטה על העיתון מידיו של בן צבי לאביצור, וכי מדובר ב"גוב פיצויים. אמנון לורד ממשיך להיות העורך בפועל". עוד הוסיפו הגורמים כי ייתכן והעברת השליטה וריכוז הניהול מידיו של בן צבי נועדה להפוך את העיתון ליציב יותר, לאחר הטלטלות שפקדו אותו לאחרונה. אחד מעובדי העיתון אמר כי לדעתו "מביאים מישהו שיעשה סדר. אנשים פה כבר ממש מיואשים, ומקווים שהמינוי הזה יפיח קצת תקווה".

עם כניסתו לתפקיד אמר אביצור כי בכוונתו "לחזק ולהעצים את השפעת העיתון". אביצור גם אמר כי בכוונתו להגדיל את נפח העיתון במטרה להגדיל את קהל הקוראים: "מקור ראשון יפתח וירחיב את סל המוצרים שהוא מציע כיום ויענה על הצרכים של מאות אלפי בתי אב במדינת ישראל שרואים בעיתון את האלטרנטיבה היחידה שלהם במפת התקשורת הישראלית".