שמח במקור ראשון

שלמה בן צבי הופך לעורך הראשי, אראל סג"ל יפרסם כפולת עמודים. מי אמר שמשעמם ב"מקור ראשון"?

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/08 00:00 ד באלול התשסח

שמח במקור ראשון
יחצ, צילום: יחצ

ספינת הדגל של התקשורת הדתית לאומית, מקור ראשון, מחליפה קברניט תוכן. תפקיד העורך הראשי, בו שימש בחמש השנים האחרונות אמנון לורד, מתפנה לטובת שלמה בן צבי, מו"ל מקור ראשון - נקודה - הצופה. אמנון לורד ימשיך כעורך בכיר ובעל טור שבועי בעיתון. המשמעות הישירה של הדבר היא כניסתו של בן צבי כמשפיע על חטיבת התוכן של העיתון.

על פי המתפרסם באתר Ice, קבוצת יהודים מארה"ב ובריטניה השקיעה בעיתון בחודשים האחרונים מיליוני דולרים, וכניסת בן צבי לתפקיד הינה במסגרת תהליך פיתוח העיתון אותו מובילה הקבוצה. טרם ברור עדיין האם השקעת הקבוצה תשנה את מבנה הבעלות או תשאיר את בן צבי כבעלים היחידי. במסגרת תפקידו החדש, יהיה בן צבי הממונה על תהליך פיתוח במטרה להגדיל את מספר המנויים ולמתג את העיתון מחדש. על פי גורמים בעיתון, המשקיעים עשו זאת ממניעים כלכליים בלבד וללא כוונה אידיאולוגית.

שינוי מעניין נוסף הוא כניסתו של עיתונאי מעריב אראל סג"ל, אל שורות מקור ראשון. סג"ל יכתוב כפולת עמודים בנושאים שעל סדר היום, לצד ענייני רוח וסיפורים קצרים. זאת לאחר שסירב להצעת עורכי מעריב לשמש ככתב מגזין ב"מוסף לשבת" והוצא לחופשה ללא תשלום שבמהלכה התבשר על פיטוריו.

"העמדה שלי נדירה בתקשורת הישראלית", אמר סג"ל השבוע בכינוס האגודה לזכות הציבור לדעת. "התקשורת הישראלית הומוגנית לחלוטין. יש פה ושם כותבים ימנים, אבל הם כולם עלי תאנה ברמה כזאת או אחרת של שיתוף פעולה. אם אתה מוסיף לדעות הימניות כיפה, זה לא עובד. אתם יכולים לבדוק את כל הטורים הימניים כביכול בעיתון, איפה הם ממוקמים בעיתונים הגדולים, מה הם כותבים, מי מבעלי הכיפות מתקדם, ואיפה הם מתקדמים... במעריב רוצים הגיגים ממיין של רון מייברג ורוצים הגיגים של יונתן גפן, אבל הגיגים שקשורים בזהות יהודית הם כנראה מבחינתם לא מוכרים עיתונים ולא טובים".