חילול שבת בערוץ 24

ח"כ זבולון אורלב שיגר מכתב תלונה ליועץ המשפטי לממשלה כנגד חילול השבת בערוץ 24

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 01/11/09 00:00 יד בחשון התשע

חילול שבת בערוץ 24
יחצ, צילום: יחצ

חבר הכנסת זבולון אורלב, יו"ר סיעת הבית היהודי-מפד"ל שיגר היום (א) מכתב תלונה ליועץ המשפטי לממשלה - מני מזוז, כנגד חילול השבת בערוץ 24.

חבר הכנסת אורלב מחה על כך שבמסגרת הערוץ התקיימו מדי שבת, במשך חודשים רבים, הופעות חיות ושידורים ב"אולפן השקוף" בנמל תל אביב. לשידורים הוזמן גם קהל רב שנוכח במקום.

שידורי ערוצי הטלוויזיה השונים בשבת, כוללים, בדרך כלל, תוכניות שהוקלטו מראש. אלא שבערוץ 24 נעשו כל השידורים בשידור חי ממש הישר מנמל תל אביב.

חבר הכנסת אורלב פנה תחילה בשאילתא לשר התעשייה המסחר והתעסוקה בבקשה לאכוף את החוק,אלא שלתדהמתו נענה כי משרד התמ"ת אינו אוכף יותר את החוק בעניין זה.


גם בשבת?


"לאחר שהובא לידיעתי כי ערוץ המוסיקה, ערוץ 24 ,מקיים בשבת הופעות חיות תוך חילול שבת המוני הגשתי שאילתא ישירה על כך לשר התמ"ת על מנת לברר מדוע השר אינו פועל לאכיפת חוק שעות העבודה והמנוחה". כתב אורלב ליועץ המשפטי לממשלה.

"לתדהמתי השיב לי השר מתאריך א מרחשוון תש"ע , 19/10/09 כי משרד התמ"ת אינו אוכף את העבירה הפלילית שבסעיף 9 לחוק שעות עבודה ומנוחה בעניין העסקת עובדים במנוחה השבועית לגבי המועסקים בערוצי הטלוויזיה במנוחה השבועית".

"אבקש כי תורה לשר התמ"ת לאכוף את החוק ונא הודיעני על כך בהקדם" הוסיף אורלב. המכתב נשלח כהעתק גם לפרופ יעקב נאמן , שר המשפטים וח"כ בנימין ( פואד ) בן אליעזר, שר התמ"ת.

"למרות שהשידורים תמו אנחנו דורשים הסברים לעובדה שזה קרה", אמרו היום בלשכתו של אורלב. "איך יכול להיות שלא אוכפים את החוק? אם זה לא יטופל עכשיו גם בקיץ הקרוב יהיו שידורים כאלה".

ערוץ 24 הוא ערוץ מוזיקה ישראלי המשדר בעיקר קליפים של מוזיקה ישראלית. הערוץ הוקם כחלק מחמשת הערוצים הייעודיים של הכנסת (ביניהם ערוץ ישראל פלוס ברוסית וערוץ תכלת).

בערוץ 24 סירבו להגיב לדברים מכיוון ששידורי האולפן השקוף תמו.