ונחוצקר, כן זה גם יכול להיות שם של יין

יקב בוטיק במושב מירון משתדל להתחבר למסורת האיטלקית ופחות לזו הברסלברית. והאמת, אולי זה עדיף. המלצה לבקבוק טוב עם טעמים של פרי שחור וליקריץ

חדשות כיפה ראובן כהן, כיפה 05/03/14 14:37 ג באדר ב'

בימים שקדמו לכתיבת הטור הזה מצאתי את עצמי בדרכי לעבודה המשרדית והשגרתית שלי, כשהדיסק "הכל עד לכאן" של עמיר בניון מתנגן ברכב. בכל פעם שחשבתי על הטור הזה, מצאתי את עצמי מעביר לשיר "שגרה" ומתמלא רעיונות, מעין סימן משמיים לכתוב על משהו שיוציא אותי ואתכם הקוראים מעומק השגרה שלנו למקום מעט אחר, מקום של חופש לטעום משהו חדש, להריח ולדמיין מקומות מרתקים, ולהתחבר לאנשים שבחרו להשקיע את חייהם ביצירת טעמים שיעשו אותנו מאושרים.

תכל'ס, זו בדיוק המטרה של אלכוהול, להעביר אותנו למימד משוחרר, חגיגי, חסר גבולות, ובכל טעימה לגעת ולהתחבר למקום ממנו מגיע הטעם- ואם יורשה לי להוריד לרגע את כפפות הסומלייר ולהתבטא בחספוס משהו, אז שתדעו כי מבקרי היין הפלצניים יותר יגדירו מושג זה במילה "טרואר", ולמה אני מרשה לעצמי להתבטא כך, אולי כי שתיתי את כל הבקבוק לבד, אך בעיקר כי אני מאמין כי כתיבה על אלכוהול ויין צריכה להיות נגישה ומוחשית. ככה אני- אדם של חיבור פשוט.

השבוע נבקר במושב מירון, ליד העיר צפת, ובסמוך להר מירון - מקום קבורתו של ר' שמעון בר יוחאי. אני מקווה שאתם לא חושבים ישר על ברסלבר עם פאות רוקד על גג של פורד-טרנזיט, כי מירון הוא אחד המושבים הכפריים היפים ביותר באזור הגליל העליון אותו ייסדו יוצאי הונגריה ורומניה חברי תנועת המזרחי, והוא ממש לא שייך לתופעת הברסליביזציה שציון הרשב"י עובר בשנים האחרונות.

בליבו של המושב מתגוררת משפחת ונחוצקר שהקימה ומפעילה את היקב הביתי שלהם בדיוק באותה המתכונת של יקבי הבוטיק בטוסקנה. עיבוד כרם קטן השייך למשפחה שנים רבות, ממנו מופקים הענבים לייצור יין, והכל עם הרבה אהבה ואיכפתיות גדולה.

במשך שנים מכרו משפחת ונחוצקר את ענביהם ליקב דלתון, אלו שימשו ליינות הריזרב המשובחים של דלתון, ובשנת 2004 זכו ענבי הכרמים של ונחוצקר להיות בסדרה הגבוהה "סינגל ויניארד". כשאיכות התוצרת כבר לא עמדה בספק, רכשה לעצמה מוניטין, והכרמים היו בוגרות דיין החל היקב לפעול באופן עצמאי בשנת 2003, ומאז מייצר בכל שנה אלפים בודדים של קברנה סוביניון, יקב בוטיק כבר אמרנו?

היקב החל לפעול בשנת 2003 באופן עצמאי, עד אז מכרו את ענביהם ליקב דלתון, אלו שימשו ליינות הריזרב המשובחים של דלתון, ובשנת 2004 זכו ענבי הכרמים של ונחוצקר להיות בסדרה הגבוהה "סינגל ויניארד".

קברנה סובניון 2009, יקב ונחוצקר

צבע ארגמן, ובעל משקעים (שימו לב, על מנת לשמור על הטעמים ביקב לא מסננים את היין). באף ובחיך תוכלו להרגיש טעמים של דובדבן, מעט פרי שחור וליקריץ. וגם טאנינים נושכים, לטעמי מעט יותר מדי, סיומת ארוכה ובגדול יין בועט ומיועד לחובבי קברנה עוצמתי. יין המתאים לתבשילי קדירה או מאכלים בעלי טעמים עזים ועמוקים שהיין לא יאפיל עליהם. שורה תחתונה-לבעלי חיך מנוסה שאוהבים להשתעשע ביינות מורכבים.