התיאטרון הדתי בדרך למשכן הקבע

בטקס חגיגי שנערך בבית הרופא בירושלים בהשתתפות שרת התרבות וראש העיר הונחה אבן הפינה לשיפוץ האולם. רגב:"זהו עוד צעד שמוכיח שאנחנו מייצרים צדק תרבותי הלכה למעשה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/02/16 20:51 כט בשבט התשעו

התיאטרון הדתי בדרך למשכן הקבע
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

הנחת אבן הפינה לשיפוץ בית תיאטרון אספקלריא החדש התקיימה היום (ב') בהשתתפות שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת ויו"ר מפעל הפיס מר עוזי דיין.

לפני חמש עשרה שנים הוקם תיאטרון אספקלריא, בשנים האחרונות התיאטרון הפיק הצגות רבות שנערכו באולמות שנים ברחבי הארץ מתוך מטרה להגיע לקהל מגוון ככל האפשר. כעת,עם הנחת אבן הפינה לשיפוץ בית התיאטרון החדש, יוכל התיאטרון להתרכז ביתר שאת בהפקות מקוריות, חדשניות ופורצות דרך.

מיקומו האסטרטגי של "בית הרופא" במרכז ירושלים יהווה בית של ממש לכלל חובבי התרבות הירושלמים ויחזק את מעמדה של העיר כבירת התרבות של מדינת ישראל. יוצרים מתחום התרבות היהודית ימצאו בתיאטרון בית ליצירתם והזדמנות לחשיפה בפני קהל איכותי ומגוון.

(צילום: מוקי שוורץ

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה באירוע: "הנחת אבן הפינה לתיאטרון אספקלריא מגלמת את הזכות של כל אזרח במדינה לייצור ולצרוך תרבות בין אם הוא דתי או חילוני בין אם תושב המרכז או הפריפריה."

"זהו עוד צעד שמוכיח שאנחנו מייצרים צדק תרבותי הלכה למעשה. דווקא בתקופה זו בה הטרור משתולל ישנה חשיבות להקמת האולם החדש בירושלים שמהווה תשובה ניצחת לכל מי שרוצה לערער על צדקת דרכנו. "

ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת שהשתתף גם הוא בטקס אמר כי יפעל לעזור לתיאטרון ככל שיוכל. לדבריו, "תיאטרון אספקלריא הוא חלק מהרנסנס התרבותי שעובר על ירושלים. התרבות מחפשת את המכנה המשותף שבין כולם, תיאטרון אספקלריא תורם לכך ומחבר בין חרדים, חילונים ודתיים כאחד."

מנכ"ל אספלריא, חגי לובר, אמר במהלך הטקס כי הקמת התיאטרון נתנה ביטוי תרבותי לקולות שלא נשמעו עד אז מעל בימות התרבות. "יש לתיאטרון אספקלריא קול ייחודי שאיפשר לציבור שלם לעבור מצד של צופה בתרבות לצד של יוצר ורוכש תרבות. יחד עם הרצון ליצירה התואמת את אורחות חייו חסר היה בית לתרבות יהודית . היום חלום זה החל לקרום עור וגידים".

השיפוץ צפוי לערוך כמה חודשים לאור המצב העגום של האולם בו לא נעשה שימוש כמה שנים ובאספקלריא מקווים שהמקום החדש יהפוך לאבן שואבת תרבותית.

(צילום: מוקי שוורץ