התגלה ציור על אלונקה צבאית ממלחמת העצמאות המתעד את קיבוץ בארות יצחק לאחר הקרב

משפחה מבני ברק שקמה משבעה על הסב שנפטר גילתה בימים האחרונים שהציור המקצועי הראשון שצייר הסב צויר על ברזנט של אלונקה צבאית ומתעד את הקיבוץ הדתי בארות יצחק לאחר מלחמת העצמאות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/14 13:39 כ בשבט התשעד

התגלה ציור על אלונקה צבאית ממלחמת העצמאות המתעד את קיבוץ בארות יצחק לאחר הקרב
יחצ, צילום: יחצ

משפחה מבני ברק שקמה השבוע משבעה על הסב שנפטר בגיל 87, גילתה בימים האחרונים שהציור המקצועי הראשון שצייר הסב האמן בחייו, צויר באמצעות צבעים שמצא באחד מבתי הקיבוץ הדתי בארות יצחק וצויר על ברזנט של אלונקה צבאית. הציור מתעד את בתי בארות יצחק ומגדל המים לאחר הקרב והפינוי.

הצייר שנפטר, אברהם גרוסמן ז"ל, היה שייך לקבוצת "אחדות", חברי הגרעין שהתיישבו בבארות יצחק שבנגב לאחר המלחמה לתקופה מסוימת. הציור השתמר בצורה מדהימה בביתו שבבני ברק בכל השנים.

את הציור והקשרו ההיסטורי גילה חבר שהגיע לנחם את בני משפחת הצייר הנפטר. המשפחה הסכימה להעביר את הציור למרכז המורשת "בארות יצחק" שיחנך ביום חמישי השבוע ואשר כולל מוצגים רבים מתולדות ההתיישבות הדתית בנגב.

מרכז המבקרים "בארות בנגב" הוקם על ידי תנועת הקיבוץ הדתי בסיוע המועצה לשימור אתרי מורשת, הקרן הקיימת לישראל ופרויקט תמר במשרד ראש הממשלה. התצוגה

כוללת אמצעי מולטימדיה חדישים, חפצים ותמונות היסטוריות שממחישים את קרב הגבורה בבארות יצחק במלחמת העצמאות, את סיפורה הייחודי של תנועת הקיבוץ הדתי בהגשמת ערכי "תורה ועבודה" ואת תולדות ההתיישבות הדתית חלוצית בנגב.