הצרכנים הגדולים של צפייה ישירה - הציבור הדתי לאומי

יותר מ45% מהציבור הדתי צורך באינטרנט תכני בידור כגון סדרות וסרטים. הרבה יותר מהציבור החילוני והחרדי, כך עולה מנתוני סקר חדש

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/11/15 20:22 כז בחשון התשעו

הצרכנים הגדולים של צפייה ישירה - הציבור הדתי לאומי
shutterstock, צילום: shutterstock

אז עד כמה הציבור הדתי צורך סרטים וסדרות טלויזיה באמצעות באינטרנט? על פי סקר שערך מכון "מדגם" ופורסם בעיתון "כלכליסט", מסתבר שכמעט מחצית מהנשאלים שהזדהו כדתיים טענו שהם נוהגים לצפות בסרטים ובתוכניות טלויזיה באמצעות באינטרנט. על פי נתוני הסקר בראש הרשימה ניצב הציבור הדתי לאומי (45%) לאחריו הציבור החרדי (33%) ולאחר מכן הציבור החילוני (30%).

מדובר בנתון מעניין, אך כנראה שהוא לא אמור להפתיע אותנו, שכן לרבים באוכלוסייה הדתית והחרדית אין טלוויזיה בבית, ולכן הם צורכים אותה באמצעות האינטרנט. "זה נכון לומר שדתיים צופים בטלוויזיה פחות מחילונים, אבל מה שיותר מעניין זה שהמגזר הדתי לאומי משתמש הכי הרבה באינטרנט, יותר משאר האוכלוסיות בישראל" מסביר פרופסור יואל כהן, מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. לדברי כהן, כיון שהמגזר הדתי לאומי הוא משכיל יותר, השימוש שלו באינטרנט ובמחשב גדול יותר.

על פי הסקר גם הציבור החרדי צורך לא מעט תכנים באמצעות האינטרנט, ולאו דווקא תכנים תורניים. "הרבנים החרדים לא הצליחו למנוע מהציבור החרדי להגיע לתכנים הללו, וכת הם אינם שולטים על צריכת התכנים של בני הקהילה שלהם"

הסקר נערך לקראת כניסתה של חברת NETFLIX לישראל. "נטפליקס" מאפשרת לגולשים לצרוך תכנים וסדרות תמורת תשלום דמי מנוי חודשיים. עוד עלה מן הסקר כי הישראלים אינם מוכנים לשלם יותר מ־20 שקל בחודש עבור רכישת תכנים חוקית דרך האינטרנט. 45% מהנשאלים דיווחו כי אינם מוכנים לשלם כלל עבור סדרות או סרטים באינטרנט, 41% הסכימו לשלם עד 20 שקל לחודש על תוכן. ורק 13% דיווח על כך שיסכימו לשלם יותר מ־20 שקל עבור סדרות או סרטים מהאינטרנט.