הצעת חוק: לא יקבעו משחקים בשבת לקבוצות דתיות

ח"כ אורי אריאל מקדם הצעת חוק לפיה התאחדויות הספורט יתחשבו בקבוצות בהן משתתפים שחקנים דתיים – וימנעו במשחקים בשבת, זאת מבלי לפגוע בהישגיהם

חדשות כיפה אורי פולק 29/06/11 16:59 כז בסיון התשעא

הצעת חוק: לא יקבעו משחקים בשבת לקבוצות דתיות
RobRyb-cc-by-nd, צילום: RobRyb-cc-by-nd

על פי הצעת חוק חדשה שהגיש היום (ד') ח"כ אורי אריאל, התאחדויות הספורט לא יקבעו משחקים בשבת וחג לשחקנים וקבוצות שומרי שבת - זאת מבלי לפגוע בהישגיהם. ההצעה גורסת כי שחקנים שומרי שבת או קבוצות שבהן משחקים שחקנים שכאלה, יוכלו להתקדם בענפי הספורט המקצועי מבלי לחשוש לכך שיידרשו לשחק בשבת.

עד כה, תחום הספורט המקצועי כמעט חסום לחלוטין בפני ספורטאים דתיים או שומרי מסורת, שכן משחקים רבים בענפים השונים נקבעים בשבתות ומועדי ישראל. הצעתו של ח"כ אריאל קובעת כי הקבוצות יוכלו להודיע להתאחדויות השונות במידה וחלק מהמשתתפים שלהן שומרים שבת, כך שההתאחדות לא תוכל לקבוע לשחקן או לקבוצה משחקים בשבת. הצעת החוק קובעת במפורש כי ההתאחדויות אחראיות לכך שהישגיהם של אותם ספורטאים וקבוצות לא ייפגעו.

עוד קובעת הצעת החוק, כי בכל הנוגע למשחקים בחו"ל, תעשה ההתאחדות ככל יכולתה למניעת פגיעה בחופש הדת של שחקנים וקבוצות שומרי שבת. בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי "קבוצות יוכלו להגדיר עצמן כשומרות שבת לא רק בעקבות שחקנים שומרי שבת שמשחקים בהן, אלא גם בעקבות בקשות של אוהדים".