הפיראטים הדתיים הוסרו מהרשת – וחזרו במתכונת מצומצמת

ארגון "זיר"ה", הפועל נגד הפרות זכויות יוצרים, הצליח להוריד מהרשת את אתר ההורדות הלא-חוקיות "דוסינט", שחזר לאוויר זמן קצר לאחר מכן

חדשות כיפה אורי פולק 29/02/12 22:06 ו באדר התשעב

הפיראטים הדתיים הוסרו מהרשת – וחזרו במתכונת מצומצמת

אתר ההורדות "דוסינט", הכולל בעיקר קישורים לאלבומים של אמנים דתיים לצד סדרות פופולאריות כמו "סרוגים", הורד מהרשת בימים האחרונים על ידי ארגון "זיר"ה" הפועל נגד הפרות זכויות יוצרים - וחזר לאחר זמן קצר בכתובת אחרת.

האתר, הפועל בשנים האחרונות, מציג קישורים לאלפי קבצים בלתי חוקיים אך "כשרים" מבחינת צניעות או תכנים אלימים. התכנים שעלו לאתר היו בעיקר סדרות טלוויזיה ואלבומים המיועדים לציבור הדתי. בין היתר ניתן להוריד באתר את מרבית האלבומים של האמנים יעקב שוואקי, מרדכי בן דוד, אברהם פריד ושולי רנד.

הגולשים לכתובתו החדשה של האתר נתקלים בהודעה בה נכתב "בעקבות פעילות אכיפת זכויות יוצרים מטעם ארגון זכויות היוצרים זיר"ה הוסרו התכנים הבאים: סדרות ישראליות, סרטים ישראלים ותוכני מקור ישראליים שהם בבעלות ארגון זיר"ה. כל משתמש שיעלה תוכן כלשהו מהתכנים שצוינו יורחק מיידית לצמיתות מהאתר".

ארגון "זיר"ה" מאגד גופי תוכן ומפיצים וכולל בין היתר את זכייניות ערוץ 2 - קשת ורשת - ואת ערוץ 10 ומפיצת הסרטים יונייטד קינג. במרכז המאבק של הארגון עמד באחרונה החייל הדתי אפרים מור, המתגורר בפתח תקווה, זאת בחשד כי שימש כמתכנת של מספר אתרים המאפשרים הורדת סרטים וסדרות בלתי חוקיים.

מור נאלץ למסור לידי נציגי החוק ארבעה מחשבים אישיים, שחלקם שייכים להוריו ובהמלצת עורכי דינו הסיר את האתרים מהאוויר. משפטו צפוי להתקיים בימים הקרובים.