העיתונאי אסף גבור נעצר בטורקיה בחשד לריגול

הכתב לענייני ערבים של מקור ראשון נעצר על ידי שירותי הביון הטורקיים בחשד לריגול ושוחרר בהתערבות משרד החוץ

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/03/16 17:58 יא באדר ב'

העיתונאי אסף גבור נעצר בטורקיה בחשד לריגול
יחצ, צילום: יחצ

העיתונאי אסף גבור מ'מקור ראשון' נעצר ונחקר בטורקיה על ידי שירותי הביון בחשד לריגול, ואף נכלא, אולם רק בהתערבות משרד החוץ שוחרר - כך נחשף היום (יום ב') בתכנית מהדורה ראשונה בחדשות 2.

האירוע התרחש מספר ימים לפני הפיגוע באיסטנבול, בו נהרגו שלושה ישראלים. גבור, הוא הכתב לענייני ערבים של 'מקור ראשון'. ביום שלישי שעבר הוא הגיע לגבול הטורקי-סורי במסגרת כתבה לציון 5 שנים למלחמת האזרחים בסוריה. הוא נפגש עם גורמים מצבא סוריה החופשית בסמוך לגבול, צילם את מלוויו, הכפריים במקום ומשאיות הסיוע ההומניטרי, ואז יצא עם מלוויו במכונית. לאחר זמן קצר הורה ג'יפ צבאי למכוניתם לעצור.

"חשבנו שזו בדיקה שגרתית, אבל הוציאו אותנו מהרכב, והובילו אותנו לבסיס צבאי מקומי", סיפר גבור לאורן ויגנפלד. כל כלי התקשורת שלו הוחרמו, "במחשב הנייד שלי יש הרבה חומר מפליל אם תרצה להפליל אותי - כי אני מסקר את מה שקורה בעולם הערבי, בירדן ובסוריה", סיפר גבור.

גבור סיפר בראיון: "החקירה התנהלה באמצעות מתורגמן שבדיעבד התברר שהוא ממחלקה לחקירות טרור. הקפדתי לומר שאני דובר רק אנגלית כדי לא להיכנס 'לפינות'. הבנתי שככל הנראה בונים לי תיק על ריגול. זה נראה בשעתו רע. הם הקפידו לא לגעת בי פיזית והחתימו אותי מאוחר יותר על מסמכים שבהם נאמר שלא פגעו בי ולא נקטו נגדי אלימות".

לדבריו, "מאוחר יותר הועברתי למתקן כליאה. מצאתי עצמי אזוק בחדר וקיוויתי שימצאו אותי. כשנתנו לי את הנייד לכמה דקות, שלחתי וואטסאפ לעורך שלי עם המיקום שלי ופרטים. משרדי החוץ הישראלי והטורקי ששיתפו פעולה שוחררתי. בימים אחרים זה עלול היה להיגמר אחרת".