המלצות השבוע

איך נראה החבר החילוני עם כיפה סרוגה? איך התרשמנו מספרו החדש של הרב יהודה גלעד על ספר בראשית? וגם: פסטיבל "בין שמיים לארץ" עם ארבעה ערבי מחול שכדאי שלא להחמיץ

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/10/12 14:33 יב בחשון התשעג

המלצות השבוע

כל דתי שיש לו חבר חילוני, חושב לעצמו לא פעם: כיצד יראה חברו החילוני עם כיפה? כיצד תראה החברה הטובה עם פאה או שביס אופנתי? הנה היא הגיעה, האפליקציה שתחזיר את כל החילוניים בתשובה. כל שעליכם לעשות הוא לצלם את חברכם החילוני ובעזרת האפליקציה the jewish camera להדביק לו כיפה ממבחר הכיפות שבמאגר. אם בנשים עסקינן אז גם פאות ואביזרי צניעות נוספים. אז אם עד עכשיו הייתה לכם חברה חילונית אחלה, עכשיו היא גם יכולה להיות חסודה.

לרגל שנת העשרים לישיבת מעלה גלבוע יצא לאור ספרו של הרב יהודה גלעד, "את קולך שמעתי". הספר מציג ניתוח של ספר בראשית בדרכי הפשט והדרש, סביב השיח שבין א-לוהים ואדם. נשמע עמוק מדי? בספר תוכלו למצוא עיסוק רציני בשאלות של התנגשות הדת עם החיים והמתח שבין המוסר האנושי לצו ה-אלוהי. החשיבה המקורית והרעננות המחשבתית מבית ישיבת מעלה גלבוע והרב יהודה גלעד נותנים את אותותיהם גם בספר מיוחד זה.

הוא ממש לא חדש, אבל בכל זאת: "הניגון שלך", של אתי אנקרי, הגיע לאוזננו לאחרונה ולא הותיר אותנו אדישים. מי שלמדה לא מעט שנים אצל המורה הרוחנית ימימה אביטל וחזרה בעקבותיה בתשובה, חוזרת עם אלבום שאי אפשר לפספס. מילים כמו בשיר "הניגון שלך" מייצרים כנות של בקשות שלעיתים נעטפו במידה רבה של ציניות. זוכרת הניגון שלך אותו אני מבקשת מי שישיר את הניגון שלך במיתר או בקשת את נפשי אני אתן לו שיעלה אותה ברשת יצרף תו אל תו בניגון הנכתב את נפשי אני אתן לו שיעלה אותה ברשתיצרף את כולה בניגון המופלא. אכן, מופלא.

באביב של שנת 2005, ג'יימס באלוג, צלם הנשיונל גאוגרפיק, יצא אל הקוטב הצפוני על מנת לצלם תמונות שיספר את סיפור השינוי האקלימי בכדור הארץ. הוא החל לפרוס מצלמות בטכנולוגיות מיוחדות ובמאבק נגד האקלים הקשה שם, זאת יחד עם חבורה של צעירים הרפתקנים (או יותר נכון משוגעים). בעזרת הליקופטר, סירת קאנו ומזחלות כלבים, הם נעו לכל אורך היבשת הקפואה, מסע שהפוך בסופו של דבר לסרט "לרדוף אחר קרחונים" שכבר הספיק לזכות בפרסים ב-11 פסטיבלים.

פסטיבל "בין שמים לארץ" הוא מופע בין שלושה ימים שפשוט אסור, אבל אסור, לפספס. ארבעה ערבי מחול, סדנאות ופאנל של אנשי רוח ומחול. עולם התאטרון-מחול מנסה לפגוש את העולם היהודי על הדמויות, הדימויים והנושאים שבו בעיקר בשאלה מהו מקומו של הגוף וכיצד הוא מופיע במקורות היהדות. הפסטיבל מתקיים השבוע מיום שלישי עד חמישי. אנו ממליצים במיוחד על ההופעה של "אנסבל כעת" ביום חמישי. קבוצת המחול המיוחדת הזאת מורכבת מבוגרי בית הספר כל עצמותי תאמרנה, מונה תשעה רקדנים - גברים דתיים, מוסיקאים וכוריאוגרפים ושמעניקים משהו חדש ואחר לתרבות היהודית שלנו.

רבות הן המשפחות במושבים החקלאים השומרות מאחורי ביתם לולים מוזנחים שקולות וריחות התרנגולות כבר שנים רבות אינם. משפחה אחת בכפר הרא"ה החליטה לשפץ את הלול הישן מאחורי ביתם והפכה אותו למסעדה המצליחה "הרואה בקפה". גם אם תבחרו לשבת בפנים או בחוץ בצל עצי הדרים תהנו מאווירה כפרית ואוכל משובח ובניגוד להרבה בתי קפה גם בכמויות משביעות. בית הקפה מלא גם בימי שישי (תל אביבים שבאים במיוחד) לכן מומלץ להזמין מקום. היינו, טעמנו, נהנינו וכמובן גם ברכנו.