הכוכב הבא של הרב אבי גיסר

בתוכנית בערוץ הדתי החדש שצפויה לעלות בחודשים הקרובים, ידון הרב אבי גיסר בסכסוכים כספיים בין שני בעלי דין אמיתיים. "המטרה היא לראות את החכמה שבמשפט העברי", אומר עורך התוכנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/14 19:56 כ בשבט התשעד

הכוכב הבא של הרב אבי גיסר
יחצ, צילום: יחצ

הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה וראש מועצת חמ"ד, ישתתף בחודשים הקרובים בתוכנית חדשה במסגרת הערוץ הדתי החדש שצפוי לעלות לאוויר בעוד מספר חודשים שתדון בסכסוכים כספיים בין שני בעלי דין אמיתיים.

התוכנית, שמטרתה להעלות אצל צופי הטלוויזיה בישראל את המודעות לפתרון סכסוכים אזרחיים בבתי הדין לממונות. בתוכנית, שתשודר בערוץ הישראלי החדש שיעלה לאוויר באביב הקרוב, יידרש הרב גיסר להכריע בסכסוכים כספיים בסכומים של עד שלושים אלף שקלים.

לסט המדמה אולם בית דין, המוקם בימים אלו באולפני הרצליה, יגיעו בשבועות הקרובים תובעים ונתבעים שיוחתמו על שטרי בוררות. בדומה לפסקי דין של בתי דין אחרים לממונות, את פסק הדין יהיה ניתן לאכוף במקרה הצורך דרך לשכות ההוצאה לפועל לאחר אשרור בבית משפט מחוזי.

"אצל הציבור הישראלי הרחב בתי דין רבניים יוצרים אנטגוניזם שקשור לבתי הדין הממלכתיים העוסקים בעיקר בדיני אישות" אומר העורך הראשי של התוכנית, העיתונאי יאיר שפירא "המטרה היא להראות את החכמה הרבה שבמשפט העברי, לא פחות מלעשות טלוויזיה איכותית ומרתקת. הצלחה של התוכנית תאפשר גם לציבור שלא נמנה על המגזר החרדי או הדתי לשקול את האפשרות לפתור סכסוכים בדרך הזולה, המהירה והצודקת כזו שמציעים בתי דין רבים בכל רחבי הארץ".

בהפקת התוכנית מבטיחים כי אלו שיגיעו לתוכנית יקבלו את מלא הסיוע בעריכת המסמכים והראיות. יהיו פטורים מהאגרה הנהוגה בבתי המשפט ובבתי הדין. ויזכו להליך קצר יעיל, ואפילו חוויתי.

הרב גיסר הוא רבה של עופרה וראש מועצת החמ"ד, מוסמך כעורך דין וראש בית מדרש גבוה להלכה ומשפט 'משפטי ארץ'.