הישג לסייף הסרוג: יובל פרייליך הוכתר כאלוף אירופה לנוער

פרייליך גבר על מאות סייפים וסייפות מ-33 מדינות שהתחרו על התארים בתחרות בירושלים וניצח בגמר שנערך בגני תקווה בשבת. בעבר עתר לבג"ץ נגד קיום תחרויות בשבת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/14 11:22 א באדר ב'

יובל פרייליך, 19, מנווה דניאל, הוכתר בסוף השבוע כאלוף אירופה לנוער בסיוף. בתחרות שהתקיימה בירושלים התחרו 754 סייפים וסייפות מ-33 מדינות, על התארים.

פרייליך, דתי אשר מתגורר בנווה דניאל (גוש עציון), עתר לבג"ץ בעבר נגד קיום תחרויות בשבת אך לאחר שהצליח להתחרות בחו"ל ויתר על העתירה. כיום מתחרה הסייף גם בשבתות ותחרות הגמר בה זכה פרייליך התקיימה אף היא בשבת.

התחרות עצמה התקיימה בשכונת מלחה בירושלים אך מכיוון שלא ניתן לקיים פעילויות ספורט בירושלים בשבת הועברה תחרותו של פרייליך, שמדורג כיום במקום החמישי בעולם, לגני תקווה. משפחתו של פרייליך שכרה במקום דירה לשבת.

בתחילת התחרות ספג הסייף הצעיר שלושה הפסדים בבית המוקדם אך לאחר מכן ניצח בשלושה הקרבות הבאים. משם הגיע לשלב הנוק-אאוט והביס את אלוף העולם פיליפ מארש הבריטי וכן סייפים מצרפת. בשלב הגמר הביס פרייליך את המדורג 1 בעולם יולן פררה. לערוץ הספורט של nrg אמר פרייליך "חלמתי כל השבוע, וזה פעם ראשונה שזה קורה לי, שאני מנצח את התחרות. הגשמתי חלום ואני מאושר, אבל מתקדמים לאט לאט".