בעקבות מרים: עשר הזמרות הבולטות במגזר

מרים לקחה תוף וכל הנשים יצאו אחריה בתופים ובמחולות. מי הנשים שממשיכות את דרכה גם היום? בחרנו עבורכם את עשר הנשים הבולטות בשירה הנשית במגזר. מנשמה קרליבך ועד דין דין אביב

חדשות כיפה יעל צלניק 16/04/17 14:05 כ בניסן התשעז

בעקבות מרים: עשר הזמרות הבולטות במגזר
פלאש 90 מרים אלסטר, גרשון אלינסון, צילום: פלאש 90 מרים אלסטר, גרשון אלינסון

אודהליה ברלין

ברלין, מהזמרות היוצרות הוותיקות של המגזר. אביה הוא הכליזמר המפורסם מוסא ברלין. ברלין משלבת בין מוזיקה יהודית-דתית לטקסטים וללחנים שלה. בכל ערב יום הכיפורים מקיימת ברלין הופעה לנשים בשם "אוחילה" בבנייני האומה. לברלין שלושה אלבומים, שניים מתוכם אלבומי הופעה. אז נתראה בבנייני האומה בחגים?

[embed]

]

ריקה רזאל

רזאל, אחותם של אהרון ויונתן רזאל ומוכשרת לא פחות. לאורך השנים כתבה והלחינה, אך רק השנה החליטה לצאת במופע שכולו שירים שלה. משפחת בנאי - מאחוריכם...

[embed]

]

אתי אנקרי

את אנקרי אנחנו מכירים כבר שנים ארוכות, עוד מתקופת ההצלחה העצומה שלה בשנות ה-90. בשנת 1995 החלה בתהליך חזרה בתשובה, תהליך המתואר באלבומה משנת 2001 "ים". בארסנל שלה תשעה אלבומים ובימים אלו היא מופיעה בפני נשים בלבד.

[embed]

]

לאה שבת

שבת התגלתה לקהל בסוף שנות השמונים והפכה ליוצרת משמעותית במוזיקה הישראלית. בשנת 2006 החלה להתקרב לדת וב 2008 הוציאה את האלבום "פניי" שמתאר את התהליך. עד היום הוציאה שבת 8 אלבומים.

[embed]

]

מורין נהדר

נהדר עלתה לארץ מאיראן. השכלתה המוסיקלית רחבה מאוד אך בשנים האחרונות היא מתמקדת במסורת הפיוטים הפרסית. נהדר משתתפת בהפקות שונות בארץ ובעולם ובארסנל שלה שני אלבומים.

[embed]

]

נשמה קרליבך

קרליבך, בתו של הרב המזמר שלמה קרליבך ז"ל, מתגוררת בארה"ב אך מקפידה להגיע לעיתים קרובות לארץ. מגיל 15 החלה להופיע עם אביה, וכשנפטר נכנסה לנעליו הגדולות תוך מאבק עם הקהילה האורתודוכסית. בארסנל שלה שבעה אלבומים. קרליבך משייכת עצמה לתנועת היהדות הרפורמית, וחש המכנים אותה "נסיכת הרוק היהודי"

[embed]

]

רוחמה בן יוסף

בן יוסף, זמרת ויוצרת, מופיעה לפני נשים בלבד. בשנים האחרונות מופיעה עם מאיה אוחנה-מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו, במופע משותף. עד היום הוציאה שני אלבומים

[embed]

]

רות נודלמן

נודלמן, אחת הזמרות הצעירות ברשימה היא גם פסנתרנית. פרצה לתודעתנו לאחר השתתפותה בתכנית "כוכב נולד" ב-2012. עד כה הוציאה אלבום אחד. מחכים לאלבום הבא!

[embed]

]

דין דין אביב

אביב פרצה לתודעתנו כחברה בלהקת "גאיה" בסוף שנות התשעים ובהשתתפותה בפרויקט של עידן רייכל ב-2003. מאז חזרתה בתשובה אביב משתפת פעולה עם זמרות דתיות. עד היום הוציאה שלושה אלבומים

[embed]

]

נינה טוקייר

טוקייר היא חלק מהצמד המצליח "יונינה" יחד עם בעלה יוני. הצמד הוא להיט ברשתות החברתיות בגלל הקליפים שהם מעלים בהם הם שרים ומנגנים ביחד. נינה כתבה שירים כבר כילדה ומגיל 10 היא מנגנת בגיטרה. אנחנו בעד אלבום סולו!




[embed]

]