בית ספר למוסיקה תשודר בשבת, הצופים הדתיים זועמים

התכנית הפופולארית צפויה להיות משודרת בערב שבת, זאת למרות השתתפותם של מתמודדים דתיים בתוכנית. אביו של אחד המשתתפים: "אני לא יודע איך ההחלטה התקבלה. זה מאוד חורה לי"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/11/15 18:48 כא בחשון התשעו

בית ספר למוסיקה תשודר בשבת, הצופים הדתיים זועמים
יחצ, צילום: יחצ

בשל החלפת ימי השידורים של הזכייניות "רשת" ו"קשת", תשודר תוכנית הריאליטי הפופולרית "בית ספר למוסיקה" בימי שישי ושבת, במקום בימים ראשון ושלישי כפי שהיה נהוג עד כה. בתוכנית משתתפים גם ילדים דתיים העשויים למצוא את עצמם מופיעים בשידורים במהלך השבת. מלבד הטעם הרע בהשתתפות הילדים הדתיים בשבת, נרשם מרמור מצד צופים דתיים על כך שנמנע מהם לצפות בתכנית הפופולארית בזמן השידור המקורי שלה.

השנה משתתפים בתכנית מספר תלמידים דתיים שזוכים לאהדה רחבה גם מצד השופטים וגם ברשתות החברתיות. בין המתמודדים הדתיים ניתן למצוא את עוזיה צדוק, מהיישוב אבני חפץ שבצפון השומרון, האחים אורי ונועם כלטוב מירושלים ואברהם דהאן, מהיישוב אבן שמואל.

אביו של אחד המשתתפים הדתיים סיפר לכיפה, כי הם הצטערו כשגילו כי התכנית תשודר בשבת, אך עם זאת טען, כי כבר בתחילת הדרך בהפקת התוכנית סרבו להבטיח כי התוכנית לא תשודר בשבת, אך הבטיחו "שבמידה ודבר כזה יקרה, הם יכניסו כיתובית בזמן השידור שיבהיר כי התכנית צולמה ביום חול ולא בשבת".

ברשתות החברתיות מיהרו לבקש מהגולשים לחתום על עצומה המבקשת מחברת קשת שלא לשדר את התכנית בשבת. "אני לא יודע איך ההחלטה התקבלה. זה מאוד חורה לי, אבל אני לא יכול לעשות דבר", סיפר האב המתוסכל והוסיף כי הוא איננו יודע אם המתמודדים הדתיים ישולבו בתוכניות שישודרו בשבת, או שמא תתחשב בהם הפקת התוכנית והם ישובצו לתוכניות המשודרות במוצאי שבת. לדבריו, חברת "טדי הפקות" שאחראית לתוכנית מתנהלת בצורה "מדהימה ומתחשבת", כלשונו.

מהפקת התכנית נמסר, כי מתוך התחשבות במשתתפים ובצופים שומרי השבת, לקט התכנית ששודרה בערב שישי צפוי להיות משודר עם צאת השבת, לצד העלאת הפרקים המלאים לצפיה ב-makoVOD. בנוסף, במסגרת השידור בימי שישי יובהר כי התכנית הוקלטה ביום חול.