בואו לראות: תערוכת ציורים חדשה של נופי השומרון

מיצהר ועד שדה פרגים, תערוכה חדשה המוצגת במודיעין חושפת צד אחר של השומרון, שרוב הישראלים כנראה לא מכירים. צפו בהצצה לתערוכה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/10/13 16:54 ו בחשון התשעד

בואו לראות: תערוכת ציורים חדשה של נופי השומרון

השבוע נפתחה התערוכה "הנצו הרימונים" של הצייר דוד פיש מהישוב פדואל בשומרון. במסגרת התערוכה, המוצגת במודיעין, מוצגות תמונות מרהיבות של נופי השומרון - מיצהר ועד שדה פרגים.

דוד פיש, בכלל פיזיקאי ומהנדס אלקטרואופטיקה שלח ידו בציור מאז היותו ילד. בשנים האחרונות הוא הרגיש שהוא רוצה לחשוף את היצירות שלו לציבור הרחב ופנה לוועדת התערוכות בהיכל התרבות במודיעין. לאחר בחינה קצרה הם החליטו לקבל את תערוכת האמן האלמוני.

פיש מצייר בסגנון נטורליסטי ומוסיף נופך משלו לציורים השונים. מכניס את התחושות שלו המעוררות למראה הנוף אל תוך הציורים. בין הציורים: ציורים של יצהר מבעד לשיבולים, הרי שומרון בדמדומים, ברקן מעל נחל שילה ועוד ”הציור הוא חלק ממני, ואני מצייר למעשה את התחושות שלי“, אומר פיש, ”אך אני מודה, שכאשר אני בא לצייר את נופי השומרון יש לי מטרה נוספת: לחשוף בפני הציבור את השומרון היפה, השומרון הפחות מוכר על נופיו עוצרי הנשימה, דרך פריזמה אמנותית“.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, בירך את פיש ואמר כי ”האמנות היא חלק בלתי נפרד מהתחדשותו של עם בארצו. יש בכוונתנו להמשיך לעודד אמנות ואמנים בשומרון, שהוא לא ספק המקום המתאים ביותר לאמנים בשל השקט, המרחבים הפתוחים, והנוף והיופי יוצאי הדופן“.

התערוכה מציגה בהיכל התרבות במודיעין ותנעל ב 31.10.13. ניתן לבקר בתערוכה בימים א - ה בין השעות 9:00 - 20:00 ובימי ו מ 9:00 - 13:00