ארגונים פמיניסטיים: לבטל את הגבלת שעות השידור לנשים ב"קול ברמה"

הארגונים קראו לרשות השנייה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בערב פסח האחרון ולאפשר "ללא תנאי וללא הגבלה" כל שידור מצד נשים בתחנה. "קול ברמה": המאזינות שלנו כלל לא מעוניינות לשדר

חדשות כיפה אורי פולק 22/04/12 13:43 ל בניסן התשעב

ארגונים פמיניסטיים: לבטל את הגבלת שעות השידור לנשים ב"קול ברמה"
Ross Murray-cc-by-nd, צילום: Ross Murray-cc-by-nd

עשרות ארגונים פמיניסטיים פנו היום (א') לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בדרישה לבטל את החלטתה מערב פסח האחרון, המאשרת את הגבלת שעות השידור בהן יכולות נשים לעלות לשידור בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה".

38 הארגונים טענו, במכתב שהעבירו היום לרשות, כי יש להורות לתחנת הרדיו באופן ברור כי עליה לאפשר לנשים לעלות לשידור ללא תנאי וסייג וללא כל הגבלה של שעות או ימים, והכל בהתאם לעקרונות השוויון והכבוד ואף נוכח רצונו של הציבור החרדי עצמו.

"ההחלטה של הרשות השנייה תמוהה במיוחד נוכח העובדה שהרשות לא רק שאשררה ונתנה הכשר להמשך הדרת נשים לשעות שידור מצומצמות, אלא היא הגדילה ועשתה לאור העובדה שבהחלטתה היא אף צמצמה את שעות השידור המותרות לנשים משש שעות לארבע שעות בלבד", טענו הארגונים במכתבם.

עוד נטען כי "החלטת הרשות התקבלה בערב חג פסח, שעה שבה מרבית חברות וחברי מועצת הרשות השנייה לא יכלו לקחת חלק פעיל בהצבעה בנושא, כאשר רבות ורבים מהם הביעו התנגדות פומבית להחלטה זו. מעיתוי קבלת ההחלטה עולה חשש כבד למחטף מכוון על מנת להטות את תוצאות ההצבעה".

הארגונים ציינו כי בסקר שכלל 1,700 משיבים, הצהירו 80% מתוכם כי ימשיכו להאזין לתחנת הרדיו גם אם יועלו בה נשים לשידור, מה שמוכיח, לדבריהם, כי "אף אם נתחשב ברצונן/ם של בני ובנות הקהילה החרדית, אין שום סיבה של ממש למנוע מנשים לעלות לשידור בתחנת הרדיו 'קול ברמה'".

מ"קול ברמה" נמסר בתגובה למכתב כי "אנו מציעים לאותם ארגונים ללמוד את הנושא לעומקו ולגלות כי מאזינות התחנה החרדיות אינן מעוניינות לעלות לשידור. הראייה לכך היא שבשבוע האחרון במסגרת 4 השעות השבועיות המיועדות לנשים נקראו מאזינות התחנה, מספר פעמים בשעה, לעלות לשידור וההיענות הייתה אפסית. יתר על כן, נשים רבות התקשרו לתחנה והביעו את מורת רוחן על כך שארגונים חילוניים כופים השקפתם ואורח חייהם על מגזר שאינו מעוניין בכך. אנו קוראים לארגונים אלו לקבל את דעתו של המיעוט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן