אני לא מתיימר לייצג אף אחד, אני מתיימר לייצג את דוד

השחקן דוד לייזרוביץ', כוכב הסרט 'וזר לא יבין זאת', מתיישב בעמדת הבמאי, מספר על הסרט הקצר 'חתול בקופסה' ונותן טעימה. על אלו שאנחנו לא שמים לב אליהם בדרך כלל. אלו שחיים בקופסה

חדשות כיפה 03/03/14 16:54 א באדר ב'

את דוד לייזרוביץ' כמעט כולם במגזר מכירים, אך מעט מאוד ידעו לזהות את שמו. כוכב הסרט 'וזר לא יבין זאת', אשר חשף לראשונה בסרט קולנוע את לבטיו של תלמיד ישיבת הסדר שלא מוצא את מקומו בישיבה, נשאר כמעט אנונימי למרות שעל פניו הוא מככב במגזר כשברזומה שלו כבר מספר סרטים של בית הספר מעלה, 'זהר הרקיע' שמביא סיפור על רקע ההתנתקות וכן שני סרטונים של 'דוסים מצייצים' שהפכו ויראליים.

טריילר הסרט 'וזר לא יבין זאת':

[embed]

]

בימים אלו מוציא דוד לייזרוביץ' סרט ראשון קצר בבימויו. תחת השם 'חתול בקופסה' מביא לייזרוביץ' את סיפורם של אלו שאנחנו לא שמים לב אליהם בדרך כלל, אלו עם הבעיות.

"חשוב לי מאוד להביא את החברה שלנו, החילונית, הדתית, החרדית, לא משנה", מספר לייזרוביץ' בראיון ל'כיפה' לקראת ערב השקת סרטי הגמר של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל ביום רביעי הקרוב בסינימטק תל אביב. "הסרט היה לי חשוב כי הוא העביר בקטן שיש אנשים שונים ושאף אחד לא דומה לאף אחד אחר. אף אחד לא מושלם, יש אנשים עם בעיות.

'חתול בקופסה' מספר את סיפורו של אדם אשר אינו יוצא מביתו בשל חששות. יום אחד נכנס שכן אל הבית ובין השניים מתפתחת ידידות. הסרט מתחיל כשאותו אדם רואה מחלון ביתו המוגף למחצה כיצד תולים מול הבית שלט המבשר על פטירתו של חברו. את אותו אדם מגלם זבולון מושיאשווילי, הידוע יותר כששי שווילי מהסדרה 'שמש'. בשנים האחרונות התחזק מושיאשווילי והתקרב ליהדות.

"אני זוכר שהלכנו לטיול שנתי בישיבה התיכונית והמאבטח למד ספר על שפת הסימנים", מספר לייזרוביץ'. "התלהבתי והוא אמר שהוא יכול לומר שכל אוכלוסייה אף פעם אל תגיד ש'אני מבין אותך'. אף פעם אינך יודע"."בני אדם הם יצורים בלתי צפויים, חסרי שליטה ואחריות", נכתב בדברי ההסבר לסרט. "עדיף להסתתר בין מספרים מושלמים ומילים מדויקות. אבל אם כבר נתת למישהו להציץ בך, מה אתה אמור לעשות עכשיו כשפתאום הוא נעלם? מה, לא תצא ללוויה? שם בחוץ הכל שופע חיים. אבל גם כאן בפנים. חיים שלמים. חיים בקופסה".

"לכל אחד יש את הסיפורים שלו. שלא נדע. היה לי מאוד חשוב להוציא את הסרט הזה כי מאוד קל לפספס אנשים שונים ואפילו לצחוק עליהם, לזלזל בהם. הסרט מספר שקל לפספס אנשים שקצת שונים ממנו אבל ברגע שאתה לא מוכן לקבל אתה מפספס הרבה דברים".

צפ בסרטון קיצר, בניתי סוכה בכיכובו של לייזרוביץ':

[embed]

]

לייזרוביץ' מספר שבשונה מהסרטים והסרטונים הדתיים, בהם שיחק בעבר, הפעם בחר במודע לוותר על הזווית הדתית ולהביא סיפור שמתאים לכל אחד. במהלך חייו הלך לייזרוביץ' בתלם של הציונות הדתית, למד בישיבת הדרום, היה מדריך בבני עקיבא ורכז חבריא ב' וכעת רצה לקחת צעד אחורה מהתחום המוכר והידוע של הדת.

"הלכתי הפעם בכוונה על כיוון לא דתי. אני מתיימר להיות דוד, לעבוד את הקב"ה בצורה שלי, ולא לשנות את העולם. חשוב לי לטפל קודם כל בעצמנו. סרט טוב עובר שלא דוחפים אותו בפנים של מישהו אחר. קולנוע זה אומנות של מספר סיפורים. זה לספר סיפור, לא לעצור באמצע ולצעוק למישהו בפרצוף. זה לא עובד וזה רק מעצבן אותו. הדברים עוברים כשהם פשוטים וטבעיים. אמיתיים". עוד הוא מוסיף כי "אם הדמות הייתה עם כיפה אנשים היו מתעסקים עם זה במקום להתעסק בסרט".

לייזרוביץ' מספר שהוא לא מתיימר לייצג את המגזר אף שכשחקן דתי מזהים אותו ככזה. "אני משתדל לא להיכנס לייצג של המגזר, אני בקושי מייצג את עצמי. אם מישהו אחד יצא אחרי שראה את הסרט ויחשוב על הדברים שאני מנסה להעביר לו עשיתי את העבודה שלי. לא עשיתי את הסרט כדי לשנות את העולם אבל חשוב שהדברים יצאו החוצה".

"חתול בקופסה" - עלילתי 11 דקות : תסריט ובימוי - דוד לייזרוביץ', הפקה - יעל חן, צילום - דוד עצמי, עריכה - רעות מלמד. בהשתתפות זבולון מושיאשווילי, אבי רונן. הסרט השתתף בתחרות הסרט הקצר בפסטיבל חיפה 2013.

צפו בהצצה ראשונה בסרט:

[embed]

]

ראש מסלול קולנוע בבית הספר לתקשורת, אייל בורס, אמר בהכנות לקראת האירוע שיתקיים ביום רביעי הקרוב בסנימטק תל אביב כי : "בוגרי המחזור ה-5 של מסלול קולנוע וטלוויזיה מבטאים את הצבעוניות, הגיוון, היצירתיות וכושר האלתור של החברה הישראלית. אני מברך אותם על ההשקעה הרבה בפרויקטי הגמר שלהם ועל היכולת שלהם לרגש אותנו דרך סרטיהם. התחום איננו קל ואני יודע כמה הם עבדו קשה. אני וסגל מורי המסלול גאים בהם ומאחלים להם הצלחה רבה בעתיד, הן במישור האישי והן במישור המקצועי. המסלול מתייחד בפתיחות לקשת רחבה של ז'אנרים ופורמטים ושם דגש על סדנאות מעשיות".