אחינועם ניני: אפרוש מאמ"י בגלל הפרס לאריאל זילבר

הזמרת אחינועם ניני, המזוהה עם השמאל הקיצוני הודיעה כי תפרוש מארגון אמני ישראל בגלל פרס למפעל חיים שיוענק לאריאל זילבר על יצירתו המוזיקלית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/01/16 13:58 יד בשבט התשעו

אחינועם ניני: אפרוש מאמ"י בגלל הפרס לאריאל זילבר
Tomer Neuberg/Flash90, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הזמרת אחינועם ניני, הודיעה כי היא פורשת מאמ"י - איגוד אמני ישראל, בעקבות ההחלטה עליה דיווחנו לפני כמה ימים להעניק פרס מפעל חיים לאריאל זילבר על יצירתו המוזיקלית.

בהודעה בוטה (ועילגת למדי) שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כתבה הזמרת נגד ההחלטה: "ועכשיו ברצינות: איגוד אומני ישראל החליט להעניק פרס מפעל חיים לאריאל זילבר. זה נשמע כמו בדיחה רעה נכון? חלום בלהות? או דה-ג'ה-וו? אך לא כך הוא הדבר חברים. זה קורה עכשיו, היום, בהתאם למציאות הנוראית שאנו פוגשים יום יום בארצנו. בתקופה שחורה משחור, שבה פוסלים ספרים, מפרסמים 'רשימות שחורות' (נשמע מוכר??) תקופה שטופת אלימות, גזענות ושנאה, שבה סימני הפשיזם בהתגלמותו מרימים ראשם המכוער יום ביומו, בוחר איגוד אומני ישראל להעניק פרס על מפעל חיים (לא, לא על מוזיקה, על מפעל חיים, יש הבדל) לאדם שהשתמש בכישרונו הגדול בכדי לקדם אג'נדה זהה: אלימות, גזענות ושנאה (לא, זו איננה דעה פוליטית! יש הבדל)", טוענת ניני.

"מכל אמני ישראל הראויים, דווקא לאדם הזה החליטו 'אמני' ישראל להעניק פרס בימים אלה?? ובשם מה אני שואלת? ולשם מה? מה המסר שמבקשים איגוד זה להעביר לאומה? ועוד אחרי שדליה רבין (כן היא, לא אני) בקשה לשנות את פרס אקו"ם על מפעל חיים שרצו להעניק לזילבר לפני שנה וחצי, לפרס על תרומתו למוזיקה, מתוך כבוד לאביה, שברוצחו תומך זילבר?? אז אמ"י יראה לה, נכון? וגם לי!! יראה לכוווולם! אני רואה באקט זה התרפסות, פחדנות, התנצלות מביכה על עצם קיומנו כלא-גזענים, ליקוק, התקרנפות ועיוורון. בושה וחרפה, על סף הגועל נפש", מאשימה ניני.

לדבריה היא מתכוונת לפרוש מהארגון בשל ההחלטה, "אני לא מתכוונת להמשיך להשתייך לממסד העלוב הזה. שימשיך בלעדי לרדת על ארבע וללקק לכוח ולכוחניות, להנמיך עצמו עד עפר ושם להתפלש. ושיתבייש לו. במו ידיו חופר הוא את הקבר של הנאורות והדמוקרטיה בישראל, כשלצדו כל שורת המנוולים העוסקים במלאכה יום יום. אני קוראת לכל אמן, ואזרח, בישראל שמצפונו עדיין קיים, להביע מחאה. אגב, אם אריאל זילבר חזר בו אי פעם מדבריו או מעשיו בתמיכה בכהנא, ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר, וקללותיו כלפי חיילי צה"ל, שמאלנים, הומואים וכמובן ערבים, כל מה שכתוב כאן בטל בשישים".

כזכור, לפני כשנתיים ביטל אקו"ם את הפרס של אריאל זילבר על מפעל חיים בשל התנגדות אותה הובילה אחינועם ניני והגדיר אותו כפרס למוזיקה בלבד. בניגוד לפרס של אקו"ם הפעם מדובר בפרס שאין לו משמעות כספית אלא רק כבוד.

זילבר עובד בימים אלו על אלבום משיריו של המלחין שמואל צ'יזיק איתו עבד בעבר מתוך קלטת ישנה שמצא עם שיריו של המלחין שנפטר כבר לפני שנים רבות בגיל צעיר יחסית. השירים החדשים נטולי הגוון הפוליטי הזכירו לעולם התרבות הישראלי את השפעתו העצומה של זילבר על המוזיקה הישראלית מה שהביא ככל הנראה לפרס שיינתן לו על "מפעל חיים" בתחום.

בארגון אמני ישראל אמרו השנה כי זילבר הוא "יוצר השירים והלהיטים שעיצבו את הגרוב בישראל", וסביר להניח שהפרישה של ניני מהארגון לא תשנה את ההחלטה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן