אל תחמיצו סודות הכנרת נחשפים בסרט חדש | צפו בטריילר:

סרט טבע חדש על שנה בחיי הכנרת במרכז הסרט תעמוד מערכת היחסים בין הכנרת לבין חתולת הביצות רגע הולדתה והפיכתה לחתולה בוגרת בעלת משפחה משלה, דרך התייתמות, הישרדות, התאהבות, הזדווגות ועד המלטה במעבה הצמחייה שעל גדותיה, והקמת משפחת חתולי ביצות על גדת הכנרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 19:17 ג באב התשפא

סודות הכנרת נחשפים בסרט חדש | צפו בטריילר:
הסרט החדש של משה אלפרט, צילום: משה אלפרט

דרמה קולנועית מרגשת, על החיים הפראיים סביב הכנרת כפי שלא נראו מעולם מגיעה לבתי הקולנוע. במקום הכי קסום בארץ בראשית, סיפור על גורת חתולי ביצות שאיבדה את אימה ונותרה לבדה בג'ונגל החיים הסוער של הכנרת. עשרים שנות צילום בחוויה מרהיבה ועוצרת נשימה.

הסרט  "כנרת – ים של חיים" מתעד את הכנרת בצילומים יפיפיים כפי שלא נראו מעולם בקולנוע הישראלי, ומלווה בפס קול ייחודי שהוא מיקס של קולות הטבע ושירים מקוריים - בביצועיהן של הזמרות הגדולות ירדנה ארזי ואדר גולד, אשר נכתבו על ידי רחל שפירא והולחנו על ידי עילי בוטנר, בהפקתו המוזיקלית של אורי אופיר.

בקיץ 2010 יצא אל מסכי הקולנוע סרט הטבע הישראלי הראשון "ארץ בראשית" שיצר משה אלפרט. בשל רצונו העז לשתף את תושבי הארץ הזאת בחוויותיו ,על בסיס יומי, ממפגשיו עם עולם הטבע שלנו ועם היצורים המדהימים החולקים איתנו את האדמה הזאת. קבל משה את ההחלטה ליצור את סרט הקולנוע "ארץ בראשית" ובכך להביא את יפי הטבע הישראלי אל הצופים האנושיים.

מתוך הסרט

מתוך הסרט                                                                                                                                 צילום: משה אלפרט

"ארץ בראשית" היה סרט מיוחד ובאמצעות שלושה "גיבורים" נחשפנו אל מעגלי חיים עדינים, רגישים ויפים להפליא, בשלושה אזורים גיאוגרפים שונים של ישראל: הזאבים של רמת הגולן, חתולי הביצה של הירדן והכנרת והיעלים של מדבר יהודה.

אלפרט יצר את הסרט מחומרים שצולמו לאורך עשרות שנים ומאות שעות של חומר מצולם. מהחומרים האלה ומהחומרים שהמשיך לצלם, קבל את ההחלטה לספר בהרחבה על כל אחד מגיבורי הסרט - הסרט "יללת הזאבים" יצא לקולנוע ב 2013  והביא את סיפורה של להקת זאבים בגולן, ואילו "כנרת-ים של חיים" מביא את סיפורם של חתולי הביצה ושל רבים אחרים שחיים בחופי הכנרת ובתוכה.

לפני 10 שנים, קיבל אלפרט את ההחלטה ליצור סרט טבע על חתולי הביצה והכנרת, וכבר היו ברשותו מאות שעות של חומרים מצולמים החל משנת 2000.

העבודה על הסרט דרשה לאינטימיות המרבית בעת הצילומים של היצורים הרגישים כל כך לנוכחות האדם. על משה היה להתחבר לחתולי הביצה ולכן גידל את גורי חתולי הביצה כדי ליצור קירבה אמתית ויכולת לחיות איתם מבלי שיחששו ממנו ומהמצלמות. על כך אלפרט קיבל היתר מיוחד מ"רשות הטבע והגנים".

מתוך הסרט

מתוך הסרט                                                                                                                            צילום: משה אלפרט

אלפרט הפך למעין אמא עבור הגורים. הוא גידל אותם, הניק אותם לאורך כל שעות היממה ואף היו צמודים אליו בשק חזה מלווים אותו לכל אשר ילך. באותה שנה אלפרט עבד כצלם חדשות עבור רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS , כך בשלושת חודשי חייהם הראשונים הם פגשו ראשי ממשלות, פוליטיקאים ואפילו את האפיפיור. בהמשך אלפרט בנה עבורם סביבה טבעית מגודרת ובה כל מאפייני בית גידולם בטבע, סבך קנה ובריכת מים.

חלק מהצילומים לסרט נעשו בתפאורה המיוחדת שמשה אלפרט בנה, בנוסף בחופי הכנרת, שם צילם בעיקר על האי שנחשף מול קיבוץ מעגן עם ירידת מפלס המים. גם אקווריום רחב ממדים נבנה, בו גידל דגי אמנון הכנרת בכדי לעקוב מקרוב אחר חייהם ובפרט בעונת הקינון שלהם, כיוון שמי הכנרת עכורים ויש קושי עצום לצלם מתחת המים.

ככל שחלפו השנים והצטבר החומר המצולם, התגבש הסיפור. הסרט מתעד את הכנרת כפי שלא ראיתם מעולם, בשנות שפל וגאות, פושטת ולובשת מראה בהתאם לעונות השנה המשתנות. תמיד צעירה. תמיד יפה, תמיד נאהבת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן