סרט בעשרה שקלים בפסטיבל הקולנוע החברתי בלוד

סרט באמהרית, הקרנה לנשים בלבד, טרום בכורה של הסרט "מכתוב" אותו כתבו יוצרי "עספור", סדנאות אמן ועוד ועוד. ועלות סרט - עשרה שקלים. מי אמר שאין תרבות בלוד?

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/17 15:11 יג בתשרי התשעח

סרט בעשרה שקלים בפסטיבל הקולנוע החברתי בלוד
מתוך הסרט "מכתוב", צילום: צילום מסך יוטיוב

פסטיבל הקולנוע החברתי מתקיים זו השנה השלישית בעיר לוד. הפסטיבל שזוכה לחסות פסטיבל הקולנוע בירושלים הינו יוזמה של מרכז הצעירים בלוד בשיתוף עיריית לוד במטרה לקדם תרבות קולנועית לצד עידוד עשייה חברתית המתרחשת בעיר לוד ובכלל. לפני כשלוש שנים קבוצת צעירים הטרוגנית מהעיר לוד החליטה כי נמאס להם מהמיתוג הרע של העיר. הסיסמה "אם רוצים תרבות נוסעים לתל אביב ואם רוצים סמים מגיעים ללוד" גרמה להם לעשות שינוי וליזום פרויקט שישנה את פני העיר. הפרויקט  הוא פסטיבל הקולנוע החברתי בו מוצגים סרטים העוסקים בנושאים חברתיים כולל הקרנות בכורה, כאשר מחיר כרטיס עומד על 10 ₪ בלבד. במהלך הפסטיבל יוקרנו מגוון סרטים, העוסקים בנושאים חברתיים ופונים לקהלי יעד מגוונים. סרטים בעברית, ערבית, אמהרית, צרפתית ואנגלית, סרטי תעודה וסרטי ילדים. 

הקרנת טרום בכורה של הסרט "מכתוב", מהיוצרים של "עספור" ו"פצועים בראש", היא שתיפתח את הפסטיבל. הסרט עוסק בצ'ומה וסטיב, צמד גובים בארגון פשע, המוצאים עצמם ניצולים יחידים מזירת פיגוע. באותו הרגע מחליט הצמד לשנות דרכיו ולהשיב תודה לאלוהים על ידי מעשים טובים. הם הולכים לכותל המערבי ומתחילים להגשים פתקי משאלות של אחרים בכלים המוכרים להם. 

בנוסף, יוקרן בפסטיבל הסרט החרדי "עלה קטן" בבימויה של טלי אברהמי, שהקרנה לנשים בלבד. מרכזו של הסרט היא ליבי, תלמידת כיתה ד', סובלת מבדידות חברתית קשה ואף מועמדת לסילוק מביה"ס היוקרתי בו היא לומדת, עקב אי הבנתה על ידי צוות המוסד.
עם הגעתה של חווי, מורה חדשה לביה"ס, משתנים חייה של ליבי. המורה הצעירה נחושה להיאבק לטובתה של התלמידה המתקשה מול ביה"ס ומול הוריה, ומוצאת עצמה מתמודדת עם עברה האישי. 

בין השאר יכלול הפסטיבל תחרות בין 8 סרטי נוער מקומיים , חלוקת פרס לפעיל חברתי משפיע ועוד אירועים נוספים אשר יציפו את העשייה החברתית בעיר במשך ארבעה ימים בחודש אוקטובר השנה. את הקרנות הסרטים ילוו מפגשים וסדנאות אומן עם יוצרי קולנוע ופעילים חברתיים אשר יספרו על עשייתם, תהליך היצירה והקשיים שבדרך. מחיר כרטיס: 10 ₪. לפרטים והזמנת כרטיסים באתר הפסטיבל.

פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד

פסטיבל הקולנוע החברתי בלודצילום: יח"צ

ליאור בניסטי, מנהל הפסטיבל: "בלוד קיימת זירת עשייה אדירה ומיוחדת המשקפת את הפסיפס הרב תרבותי המתקיים בעיר והפסטיבל מהווה חלון ראווה לפניה היפות של לוד כעיר רב תרבותית ויוצרת.  הפסטיבל הוא גם הזדמנו לצעירי לוד, להיפגש עם גורמים מובילים בתעשיית הקולנוע, להכיר עולמות חדשים ויותר מכל לחזק את האמון שלהם בעצמם וביכולתם לייצר שינוי אמיתי, בלוד ובכלל". 

עו"ד יאיר רביבו, ראש העיר לוד: "פסטיבל הסרטים החברתי בלוד, הפך למסורת אותה אנו מציינים זו הפעם השלישית. הפסטיבל מקרב את תושבי העיר לעשייה הקולנועית, מביא לעיר מבקרים רבים שכתוצאה מכך לומדים להגיר את לוד על מאפייניה והמגוון התרבותי שיש בה ומסייע לקידום דימויה של לוד, הן בקרב תושביה והן בקרב אורחי הפסטיבל".