סדרות ישראליות שאסור לפספס

אם גם אתם מתלבטים לגבי מה הכי כדאי לראות, הכנו לכם רשימה של כמה סדרות בעברית שממש לא כדאי לכם לפספס

חדשות כיפה תוכן שיווקי 31/07/19 14:29 כח בתמוז התשעט

סדרות ישראליות שאסור לפספס
הנערים, צילום: HBO

אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה הטובה ביותר של סדרות הטלוויזיה הן מבחינת סדרות חו"ל והן מבחינת סדרות ישראליות. זהו תור זהב כל-כך עשיר עד שמרוב איכות אנשים לא מוצאים זמן לראות את כל מה שהם רוצים, כך שעליהם להתפשר. לפעמים זה מוביל לוויכוחים לגבי איזו חבילת טלוויזיה לעשות ואצל איזה ספק כי ישנן סדרות ישראליות שהינן בלעדיות לספקים מסוימים. 

הנערים
"בטיפול" הייתה סדרה פורצת דרך מכיוון שהייתה הסדרה הישראלית הראשונה שזכתה לעיבוד אמריקאי. "הנערים" היא פריצת הדרך ישראלית נוספת מכיוון שזו הסדרה הישראלית הראשונה שמשודרת בעברית וערבית ב HBO ולא באנגלית. למעשה זאת הסדרה השנייה בסה"כ שמשודרת בשפה זרה לאחר "החברה הגאונה" האיטלקית. העלילה עוסקת באירועים שהובילו לפרוץ מבצע צוק איתן. הסדרה מתחילה מחטיפת הנערים הישראלים ורציחתם וממשיכה ברציחתו של מוחמד אבו חדיר שנעשה כנקמה. מאחורי הסדרה עומדים, חגי לוי ("בטיפול"), יוסף סידר ותאופיק אבו ואהיל.

שטיסל
לא מעט סרטים וסדרות נעשו על המגזר החרדי, אבל אף סדרה לא עשתה זאת בצורה כל-כך יפה שחדרה לליבם של כל סוגי המגזרים. הסדרה עוסקת במשפחת שטיסל. הסיפור עוקב אחרי עקיבא שמנסה למצוא לעצמו בת זוג ואביו האלמן שולם. דבל'ה גליקמן משחק את שולם ולדעת רבים מדובר בתפקיד הטוב ביותר של השחקן. עד כה שודרו 2 עונות. העונה השלישית הייתה אמורה לעלות ב 2018. נכון לכתיבת שורות אלו, היא נדחתה. סדרה זו נחשבת לאחת הסדרות הישראליות המוערכות ביותר.

אורות ותומים
הסדרה מתרחשת בישיבה "הר צור" ועוסקת בקהילת הציונים הדתיים. העלילה מתרחשת בזמן תקופת מעבר בישיבה ואתגרים כלכליים וניהוליים שעוברים עליה. חתנו של ראש הישיבה הופך להיות מנהל הישיבה והמטרתו היא לעשות רפורמות משמעותיות שלא מתקבלות בעין יפה בעיני כולם. העלילה מסתבכת כאשר אחד מתלמידי הישיבה נרצח. בסדרה משחקים יהורם גאון, דני גבע, צחי גראד ואחרים.

לתפוס את השמיים
סדרה זו הופקה עוד לפני תור הזהב של הסדרות, ואולי מעט נשכחה מאז, ובכל זאת מדובר באחת הסדרות המרתקות ביותר ששודרו בטלוויזיה הישראלית. הסדרה שודרה בשנת 2000 (עונה 1) ו 2005 (עונה 2)  והתבססה על הספר "מאה תפוחים חדשים". היא עסקה במשפחה חילונית שהבעל, רוני (יורם חטב), מחליט לחזור בתשובה ובאשתו נורית (אורלי זילברשץ-בנאי) שמנסה להתרגל לשינוי שמשפיע על כל המשפחה.

סרוגים
סדרה שעסקה בחיים של רווקות ורווקים דתיים בירושלים המשתייכים למגזר הדתי-לאומי. מכיוון שמדובר ברווקים יחסית לא צעירים, לא קל להם להתנהל במוסדרות של הקהילה הדתית. הסדרה זכתה בלא מעט פרסי טלוויזיה בארץ ושודרה במשך 3 עונות כאשר כל עונה כללה 15 פרקים.