ביקורת קולנוע - "המין החזק"

זהו סרט המגולל את סיפורה מעורר ההשראה של רות גינסבורג, מי שלימים נעשתה שופטת בית המשפט העליון בארה"ב וגרמה לביטול חוקי האפליה בארה"ב, במיוחד נגד נשים, להשתנות לבלי הכר

חדשות כיפה ציפי קלר 13/03/19 13:02 ו באדר ב'

ביקורת קולנוע - "המין החזק"
המין החזק, צילום: צילום מסך

הסרט מתחיל ביום הראשון ללימודי משפטים בהרווארד בסתיו 1956, עת היא מגיעה מוכנה מתמיד – בחורה יהודייה יפה, נחושה וקטנת קומה, אחת מקומץ נשים בכיתה של 500 גברים. מהר מאוד היא מגלה שאישה עורכת דין זה משהו שלא פשוט לאנשים לקבל, לא משנה כמה את מבריקה. אבל אם הסביבה לא מוכנה לקבל אותה, רות' מתכוונת לשנות את הסביבה.

יחד עם בעלה התומך, איש משפט בעצמו, ועם לשון חדה ושובבה, רות יוצאת לקרב שישנה את ההיסטוריה. זוהי ביוגרפיה חיוורת לאשה אדירה שכן הסרט מציג את המיתוס במקום להציג את האדם שבנה את המיתוס. הסרט מעמיד אותה ואת בעלה כאנשים טובים שרצו לעשות טוב למדינה ולא יותר מזה, וזוהי החמצה גדולה להיכרות עם האשה הענקית הזו. 

 

המשחק טוב ותפקיד הבעל התומך מרגש ונוגע ללב, אבל הבעיה היא בתסריט העוסק בפרטים רבים ושוכח להציג את האדם שעומד מאחורי כל החוקים והרצון לשנותם. הסרט מעניין אך אינו משתמש ביכולות הקולנוע העדכניות להגשה מעצימה של סיפור היסטורי רב משמעותי זה.

העיסוק בפרטים ובעלילה רב והוא בא על חשבון פיתוח הדמויות והמורכבות שלהן וחבל. לאחרונה יצא סרט דוקומנטרי RGB, שהיה אף מועמד לאוסקר, והוא מציג את המורכבות והעוצמה לדמות היסטורית זו בצורה נהדרת וכדאי לצפות בו. 

במאי: מימי לדר, ארה"ב 2018 . 116 דקות.

 

צפייה מהנה! 

 

לא לאלימות – 

צניעות – 

התנהגות ושפה – 

ערכים –

שווה צפייה -

איכות קולנועית –

 

כתבה: ציפי קלר, מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג.