ארה"ב: השופטת היהודיה שנלחמה עבור מיעוטים - ועשתה מהפיכה

השופטת רות ביידר גינסבורג נבחרה לכהן בבית המשפט העליון בארה"ב, ומעולם לא חששה להכריע בסוגיות שנויות במחלוקת, ולעורר את זעמם של המתנגדים לדעותיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/19 10:15 כב באדר א'

ארה"ב: השופטת היהודיה שנלחמה עבור מיעוטים - ועשתה מהפיכה
רות ביידר גינסבורג, צילום: מתוך הסרט RBG– רות ביידר גינסבורג

הסרט הדוקומנטרי "RBG – רות ביידר גינסבורג", מספר את סיפורה של השופטת המהפכנית, שנבחרה לכהן בבית המשפט העליון בארה"ב בשנת 1993, והיתה האישה השניה שהצליחה להתקבל לתפקיד הרם. הצעד הראשון שעשתה עם היבחרה, היה לשפץ את הגלימה השחורה המוכרת, ולהוסיף לה צווארוני תחרה במקום המיועד לעניבה. זה היה צעד סמלי של שופטת הלוחמת כל חייה למען זכויות נשים ומיעוטים.

ביידר, היא מהדמויות המשפיעות ביותר בחברה האמריקנית. אשר מעולם לא חששה להכריע הכרעות שנויות במחלוקת ולעורר את זעמם של המתנגדים לדעותיה. בגיל 85 היא מסמלת מגדלור חברתי, צעירים מקעקעים את דמותה על גופם וראפרים מקדישים לה שירים. אחרי 25 שנה על כס השיפוט, אין לה כוונה לפרוש. היא לוחמת צדק, כוכבת אינסטגרם ואפילו מופיעה באופרה. כעת, הסרט הדוקומנטרי "RBG – רות ביידר גינסבורג", שהתמודד על פרס האוסקר 2019, בקטגוריית "הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר", יוקרן בבכורה טלוויזיונית לרגל יום האישה הבין-לאומי ב"כאן". במוצאי שבת, ה- 9 במרס 2019, ב-22:35.