הרב יוני לביא: "שיחה בווצאפ לא פותרת בעיות - אך היא מעניקה כח"

ספר חדש בשם "היי הרב", מציג התכתבויות וואצאפ אמיתיות שניהל הרב יוני לביא עם אנשים שביקשו את עצתו בסוגיות שונות. ל"כיפה" הוא מספר: "אני לא יכול לטפל בצורה וירטואלית, אבל אני יכול להיות הצעד שיוביל אליו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/19 15:48 כט בשבט התשעט

הרב יוני לביא: "שיחה בווצאפ לא פותרת בעיות - אך היא מעניקה כח"
הרב יוני לביא, צילום: באדיבות המצולם

ספרו החדש של הרב יוני לביא, בהוצאת "דברי שיר", מציג עשרות שיחות שניהל עם אנשים שונים, אשר ביקשו להתייעץ עימו במגוון סוגיות: רוחניות, זוגיות, וגם כאלו כלליות העוסקות בחיי היום יום. "במהלך שנה שלמה, יוצא לי לנהל שיחות עם אלפי אנשים, בני נוער ומבוגרים, אשר הודות למהפכת הסמארטפון, הם מעזים לשאול דברים שפעם לא היו שואלים פנים אל פנים. ומה שנחשף בספר, הן התכתבויות אותנטיות שלי איתם, במהלכן אני מנסה לעזור", מספר הרב.

"בניגוד לשאלות ותשובות המוכרות עם רבנים, כאן מדובר בז'אנר חדש, אשר מציג שיחה של ממש, המוכיחה כי גם בהתכתבות כזו, ניתן להעלות דברים רוחניים ועמוקים, אך גם פרקטיים. יש בספר דוגמה לבני זוג שהיו בעיצומו של הוויכוח הגדול - היכן לחגוג את ליל הסדר, אז הם פתחו קבוצה, צירפו אותי, ושוחחתי עם שניהם. מה שהשתקף מתוך זה, זו העובדה כי ויכוח זה הוא רק קצה הקרחון מכל המערכת הזוגית שלהם שזקוקה לרענון רציני. זה משהו שלא יכל לקרות פעם, ואני גם לא יודע אם הם היו הולכים לאיזה רב שיעזור להם".

היי הרב

היי הרבצילום: דברי שיר

 

"כמו כן, לפעמים עולים דברים מאוד משמעותיים, כואבים ומטלטלים. כאשר אדם משתף אותי בכאב גדול, ואני הראשון שהוא נפתח מולו, זה משמח מאוד, אך שיחה בוואצאפ לא תפתור את הבעיה. מה שכן, היא יכולה להעניק לו כח, כיוונים למחשבה, ותעודד אותו לפנות לעזרה פנים אל פנים. 

אני מאוד מעודד לפנות אליי ולא להתבשל לבד עם הכאב והקושי, אך מצד שני חשוב לומר, כי היום,  הרבה אנשים מחפשים קיצורי דרך. מישהו שיחסוך מהם את ההתלבטות ויגיד להם בשורה התחתונה מה לעשות. וכלל ברזל מבחינתי, זה אף פעם לא להגיד למישהו מה לעשות. התשובות נמצאות אצל כל אדם, תפקידי, לעזור לו לבחור נכון".

 


להורדת הקובץ