קריאת חובה | 10 ספרים שהפכו לסרטים

קרה לכם שקראתם ספר, ובמהלכו כבר ראיתם בדמיונכם לאילו איכויות קולנועיות הוא יכול להגיע? בדיוק עבורכם, הכנו רשימה שלא תרצו להחמיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 13:28 ה באלול התשפ

קריאת חובה | 10 ספרים שהפכו לסרטים
צילום: shutterstock

קראתם ספר שאהבתם וגיליתם שהוא יוצא גם כסרט לאקרנים? שתי אפשרויות, או שאתם מאוד אוהבים את הרעיון ותחכו לו בציפייה גדולה, או שאתם יודעים שאינכם נמנים על קהל הצופים. למה? יש מי שאוהבים להותיר את הדמויות והעלילה בידי דמיונם האישי, ללא התערבות חיצונית. ויש מי שנהנים לחוות את הספר שוב, הפעם מנקודת מבט של במאי הסרט. אז אם אתם מאלה שנהנים לראות את הספר שאהבתם גם על המרקע. הבאנו לכם עשרה סרטים שהתחילו כספרים, ובמשך הזמן קיבלו עיבוד קולנועי מרשים.

 

1. פלא

הספר שנכתב על ידי ר"ג פלאסיו, מתאר את קורותיו של אוגוסט, אשר נולד עם תסמונת גנטית נדירה, אשר גרמה לצורת פניו להיראות שונה מהרגיל. עד גיל עשר למד אוגוסט בבית עם הוריו, אבל אז, החליטו שהגיע הזמן כי יתערה בחברת ילדים בני גילו. לכן, אוגוסט מתחיל את לימודיו בבית הספר כתלמיד מן המניין, אך הוא נתקל בתגובות שונות של ילדים, ונאלץ להתמודד עימם. בסרט שיצא בשנת 2017, משתתפים בין היתר וילסון ג'ייקוב, ג'וליה רוברטס, ואוון טרמבלי.

 

 

 

2. נשים קטנות

לספר נשים קטנות, שנכתב על ידי לואיזה מיי אלקוט, נוצרו עשרות עיבודים שונים, ומספר גרסאות של סרטים בתקופות זמן שונות. העלילה מגוללת את סיפורה של משפחה בעלת ארבע בנות, בזמן מלחמת האזרחים ברצות הברית. בשנת 2019 הגיע הסרט שוב למסכים, הפעם בכיכובן של אמה ווטסון, אליזה סקנלן, סירשה רונן, ופלורנס פיו. 

 

 

 

3. הארי פוטר

סדרת הספרים שנכתבה על ייד ג'יי קיי רולינג, מתארת אתסיפורו של הארי פוטר, ילד שגדל בבית דודיו האיומים להחריד, לאחר שהוריו נרצחו בידי קוסם רשע. יום אחד מגלה הארי כי הוא קוסם, וכי הוא מוזמן ללמוד בבית ספר לקוסמים, שם הוא מוצא חברים טובים, ומגלה את כוחותיו. כל ספר מתאר שנת לימודים בבית הספר לקוסמות "הוגוורטס", וכך גם הסרטים. הדמויות הראשיות מגולמות על ידי דניאל רדקליף - הארי פוטר, אמה ווטסון - הרמיוני גריינג'ר, ורופרט גרינט - רון וויזלי.

 

 

 

4. מרי פופינס

הספר פורסם אי שם בשנת 1934 על ידי פמלה לינדן טרוורס, ומגולל את מאורעותיה של האומנת "מרי פופינס" בבית משפחת בנקס. פופינס מתמודדת עם שני ילדי המשפחה, שהצליחו לאתגר באופן לא רגיל את האומנות הקודמות. לפני כשנתיים יצאה גרסה מחודשת של הסרט, שניהם בהפקת אולפני דיסני. 

 

 

 

5. צ'ארלי בממלכת השוקולדה

לא משנה איך תקראו לו: "צ'רלי והשוקולדה", "צ'רלי ומפעל השוקולד", או "בממלכת השוקולד", כולם מתכוונים לספר שכתב רואלד דאל, ומתאר את סיפורו של מפעל השוקולד של ווילי וונקה שיצא במבצע מיוחד המעניק לזוכים סיור אישי במפעל, שמתברר כמאתגר במיוחד. הסרט הראשון יצא ב-1971, ונחשב למאכזב. אך למרבה השמחה סרט נוסף יצא בשנת 2005 בגילומו של ג'וני דפ, ונחל הצלחה גדולה.

 

 

 

6. יומנו של חנון

סדרת הספרים "יומנו של חנון" מאת ג'ף קיני, מתארת את חייו של ג'ורג הפלי, תלמיד חטיבת ביניים, המתמודד עם קשיים ומורכבויות של גילאי "העשרה" הצעירים. העלילה פורסמה לראשונה כקומיקס באתר אינטרנט, ורק לאחר מכן הודפסה כספר, שיצא בארבע עשר חלקים, וכן, שישה ספרים נוספים נכתבו בהשראתה. סדרת הספרים המצליחה הפכה לארבעה סרטים: "יומנו של חנון",  "יומנו של חנון - רודריק שולט", "יומנו של חנון - קיץ קטלני", ו"יומנו של חנון - חופשה על גלגלים".  

 

 

 

7. ההוביט

ספר הפנטזיה מאת טולקין אשר פורסם ב-1937, מביא את סיפורו של בילבו באגינס - ההוביט, אשר יצא למסע עם חבורת גמדים במטרה לשחרר את ההמלכה שלהם משליטתו של דרקון. לספר יצאו שלושה עיבודים, הראשון עלה לאקרנים ב-2012 ושמו "ההוביט: מסע בלתי צפוי, שנה לאחר מכן יצא: "ההוביט: מפלתו של סמאוג", ואז הצטרף לרשימה גם - "ההוביט: קרב חמשת הצבאות".

 

 

8. שר הטבעות

ספר פנטזיה נוסף מאת טולקין, אשר נכתב כהמשך ל"ההוביט", מביא את סיפורו של סאורון - שר האופל, ומאמציו להשתלט על "הארץ התיכונה", באמצעות טבעת קסומה מלאת כח. גרסת הסרטים האחרונה שיצאה לאקרנים, יצאה בשלושה חלקים: "שר הטבעות: אחוות הטבעת" יצא בשנת 2001, "שר הטבעות: שני הצריחים" יצא בשנת 2002, ו"שר הטבעות: שיבת המלך" בשנת 2003. הסרטים זכו להצלחה מסחררת וזכו בעשרות פרסים, כאשר אחד עשר מהם, מטקס האוסקר. 

 

 

9. בילבי

הספר הראשון בעלילותיה של הגיבורה הג'ינג'ית יצא לאור בשנת 1945 בשוודיה, והפך לרב מכר. ההצלחה הגיעה גם לבמות והסיפור עובד למספר רב של הצגות, שהותירו אחריהן קהל נלהב שנשבה בקסמיה של הילדה הקופצנית. הסרט הראשון יצא בשנת 1949 בשוודיה אך לא מצא חן בעיניה של הסופרת ולכן כמעט ונגנז. 

בילבי

בילביצילום: shutterstock

 

 

10. ארץ יצורי הפרא

ספר ילדים אמריקני, שפורסם ב-1963, נכתב על ידי מוריס סנדק, ומציג את דמיונותיו של ילד בן תשע בשם מקס, אשר מתיידד עם מפלצות עד אשר בשלב מסוים הן ממליכות אותו למלך. בשנת 2009 יצא לאקרנים סרט פנטזיה המבוסס על הספר, וזכה לביקורות נלהבות.

 

 

 

פרויקט הקיץ של כיפה בעיצומו! היכנסו, דרגו, ואולי תזכו במארז ספרים במתנה