השמאל מנהל את מאבקיו בלהט משיחי

בספר חדש של ד"ר שמואל שניידר, מרצה ב´ישיבה יונברסיטי´, אין איש רוח של השמאל שלא זוכה לנחת זרועו. עמוס עוז? "בודה בדיות מיומן", מאיר שליו? "נרקסיסט ושחצני", אהרון ברק? "מתכונת מיליטנטית חילונית רדיקלית"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/01/14 10:45 כ בשבט התשעד

השמאל מנהל את מאבקיו בלהט משיחי
יחצ, צילום: יחצ

מוסדות דתיים בארץ שתוקפים את השמאל הם כבר דבר שבשגרה, עכשיו גם הישיבה יוניברסיטי בארצות הברית מצטרפת. בספר שהוציא ד"ר שמואל שניידר, מרצה מהישיבה, תוקף את אנשי הרוח של השמאל כמו מאיר שלו ועמוס עוז בחריפות. "השמאל מנהל את מאבקיו בלהט משיחי שלא היה מבייש שום קבוצה דתית פונדמנטליסטית", אומר ד"ר שמואל שניידר, ראש החוג לספרות בישיבה-יוניברסיטי בניו יורק, בספרו "למי יללו התנים".

שניידר, יליד פולין שעלה ארצה בנעוריו, למד ספרות באוניברסיטה העברית, קיבל תואר דוקטור בישיבה-יוניברסיטי בניו יורק. ערך שני עיתונים עבריים באמריקה - 'הדאר' ו'בצרון', ובעבודתו האקדמית התמקד בחקר יצירתו של יוסף חיים ברנר ושל אהרון אפלפלד.

בספרו 'למי יללו התנים' תוקף את אנשי הרוח של המשאל בחריפות, בין השאר כותב על עמוס עוז כי הוא "בודה בדיות מיומן באורח מקצועי ותחכומי כעמוס עוז חייב להיות מודע לחטאת הרובצת לפתחו של כל סופר המצייר צד אחד בכל צבעי הקשת וגווניה, ואילו את הצד שכנגד הוא מורח במשיכה אחת או שתיים". על ספרו של עוז 'מיכאל שלי' כותב "ההיסטוריוסופיה העמוס עוזית חובלה כנראה בראשותה של הפואטיקה ליצנציה כפי שניסח זאת המזרחן ברנרד לואיס, היסטוריה משוחזרת משוכתבת שהומצאה מחדה".

עוד איש רוח שמאל שזוכה לנחת זרועו של ד"ר שמואל הוא מאיר שלו עליו כותב כי הוא "פרי שחצנות צברית של 'אנחנו בנינו את המדינה', ופרי האימה המיואשת של הנרקיסיסט הצברי, או הצבר הנרקיסיסטי" עוד בהמשך דבריו כותב "שיקום מאיר שלוי ויוציא מכיסו את הקושאן על הארץ, על המדינה, על כיכר רבין, ועל כל שאר הני מילי דמעליותא שהוא משתחץ בהם. במשרד הטאבו הפוליטי והתרבותי היו מראים לו שכיסיו ריקים הוא אינו הבעלים של אותה חלקת עבר הירדן המערבית".

בספרו מותח ביקורת קשה על אנשי השמאל כמו גם אסכולת האקטיביזם השיפוטי של נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט אהרון ברק. "האקטיביזם השיפוטי של ברק-דורנר ותומכיהם, יש בו מתכונת מיליטנטית חילונית רדיקלית" הוא כותב "היא אינה נעדרת איכויות פונדמנטליסטיות בלתי מתפשרות, יש בו סכנה רבה לדמוקרטיה הישראלית".