יגאל גואטה, את הספר חדש של הרבנים סתיו כבר קראת?

יו"ר ארגון רבני צהר ובנו עומדים בפני השקת ספר שו"ת חדש שאמור להתמודד באופן ישיר "עם המתח שבין ההלכה לתא המשפחתי בן זמננו", ויענה על שאלות כמו האם ללכת לחתונה של קרוב משפחה שהיא לא לפי ההלכה

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/17 09:36 יב בכסלו התשעח

יגאל גואטה, את הספר חדש של הרבנים סתיו כבר קראת?
הרב ובנו בשיתוף פעולה נוסף, צילום: באדיבות הרב אברהם תיו ופלאש 90

"אבוא ביתך", זהו שמו של ספר חדש שעוסק בנושא זוגיות ומשפחה שכתבו הרב דוד סתיו ובנו הרב אברהם. השניים מנסים לענות על השאלות הבוערות שמטרידות את בני הדור והכל בהתחשב בעולם התורה וההלכה.

לדברי רב העיר שהם ויו"ר ארגון צהר ובנו המשמש כחוקר בארגון, מטרת הספר היא להתמודד באופן ישיר ונוקב "עם המתח שבין ההלכה לתא המשפחתי בן זמננו, והשאלות המורכבות העולות ממנו".

שאלות כמו, "בן-דוד שלי מתחתן עם אישה לא-יהודייה, האם מותר לי להשתתף בחתונה שלו?", או, "אני נפגש עם בחורה למטרות נישואין, האם מותר לי להסתיר ממנה מידע שעשוי להרתיע אותה?", הן רק חלק מהבעיות שאיתם מתמודדים השניים בספר שיצא בהוצאת מגיד.

הספר של הרבנים סתיו

הספר של הרבנים סתיוצילום: יחצ

עוד מציינים שני הרבנים כי הספר בנוי בצורת שו"ת "ובשפה השווה לכל נפש". כמו כן הם אומרים כי "לצד הכתיבה היסודית, הפסיקה ההלכתית של הספר מתאפיינת בהיכרות מעמיקה עם ההיבטים החברתיים והתרבותיים של המאה העשרים ואחת, וההבנה שלהיבטים אלו חשיבות עצומה במסגרת ההכרעה ההלכתית".

הרב דוד סתיו: "זהו ספר המכיר במציאות החיים הדתית לאומית ומבקש לאפשר לה להתחבר עם עולם ההלכה לדורותיו דרך משקפיים המתאימות לדורנו".

אירוע השקת הספר יתקיים ביום שני בעוד כשבועיים (11.12) בבית הכנסת הרמב"ן שבירושלים וחוץ מהרבנים סתיו יקחו בו חלק גם מנהיגיה הרוחניים של קהילת הרמב"ן, הרב בני לאו והרבנית כרמית פיינטוך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן