מסתמן: האירוויזיון ייערך בתל אביב

בכיר באוצר העריך כי תחרות השירים תתקיים בגני התערוכה בתל אביב בשל עמידת המתחם בדרישות הסף של האיגוד האירופי. תקציב האירוע: בין 60 ל-80 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/18 09:09 יב בתמוז התשעח

מסתמן: האירוויזיון ייערך בתל אביב
נטע ברזילי בהופעה בכיכר רבין, צילום: תומר ניוברג - פלאש 90

תחרות האירוויזיון תיערך בשנה הבאה בתל אביב ולא בירושלים. כך אמר בכיר באוצר כפי שפורסם הבוקר (שני) בעיתון 'הארץ'.

לפי הפרסום, טען הבכיר כי רק מתחם גני התערוכה עומד בדרישות הפקת האירוע וכי עלותה הכוללת של תחרות השירים תנוע בין 60 ל-80 מיליון שקלים.

לפני כשבועיים פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להתעקש על קיום התחרות דווקא בבירת ישראל וכי הבחירה תיעשה בין ארבע ערים: תל אביב, חיפה, ירושלים ואילת. בכיר האוצר הוסיף כי אצטדיון סמי עופר בחיפה עומד גם הוא בדרישות הסף, אך ככל הנראה בשל ההתנגשות בין מועד האירוע לעונת הכדורגל האירוח בחיפה לא יתאפשר.

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסת

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

מתחם נוסף המועמד לארח את התחרות הוא היכל מנורה מבטחים, בו מתקיימים מדי שבוע משחקי מכבי תל אביב ביורוליג. בקיץ שעבר אף אירחה ישראל את אליפות אירופה לנבחרות במקום וזכתה לשבחים מאיגוד הכדורסל האירופי. החיסרון בהיכל הספורט הוא התנגשות אפשרית עם עונת הכדורסל וכן מספר המקומות הקטן יחסית (11,000) לעומת האפשרויות במקומות האחרים.

יש לציין כי לפני מספר שבועות התראיינה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בנושא ואמר ל'כאן רשת ב' כי במידה ותחרות השירים לא תיערך בירושלים, "לא יהיה נכון לארח אותה בישראל". בנוסף היא אמרה כי "עם כל הכבוד לאיגוד האירופי, לישראל יש הזכות לקבוע איפה יהיה האירוויזיון".