ביקורת הופעה הקול זה לא הכל: זה מה שהופך את קרן פלס לאחת מהגדולות בעולם המוזיקה

משנת 2006 קרן פלס על הבמה, ורק עכשיו היא פתחה הופעה בקיסריה. אפילו לצעקה המסורתית נדרשו לה שני ניסיונות, אבל ההתרגשות לא מנעה ממנה לרגש את הקהל שהולך אחריה | ומי השווה אותה לנעמי שמר? | ביקורת הופעה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/06/22 12:01 ז בסיון התשפב

הקול זה לא הכל: זה מה שהופך את קרן פלס לאחת מהגדולות בעולם המוזיקה
פלס בקיסריה. התרגשות, צילום: ללא

כבר מזמן קרן פלס נכנסה עמוק לקונצנזוס הישראלי. אולי היא לא מאמי לאומי, אבל בהחלט יש בה כמה מרכיבים של אחת כזאת. אחרי אינספור להיטים וחמישה אלבומי אולפן עשתה פלס את מה שלא העזה לעשות עד עכשיו: לפתוח קיסריה. אחרי השיר הראשון ('אין סוף ללילה') התרכזה פלס וצעקה למיקרופון 'ערב טוב', ומהר מהר תיקנה: 'ערב טוב קיסריה!'.

קרן פלס מארחת את אריק סיני. נעמי שמר?

קרן פלס מארחת את אריק סיני. נעמי שמר?

לא מעט כיסויי ראש ושירים לאחרים

החלטה מעניינת לפתוח קיסריה רק אחרי 16 שנות קריירה, ולפלס פתרונים. רק נזכיר כאן כי אודיה, המטאור הנוסק, הופיעה בקיסריה בסוף החודש שעבר, רק שנתיים אחרי תחילת הקריירה שלה. ראו על קרן את ההתרגשות, שלאור המטראז' הגדול שלה על הבמות לא השפיע. הקהל (רובו נשים, לא מעט כיסויי ראש) התמסר מהרגע הראשון והיא ידעה לספק אותו.

לצד הקריירה האישית הדי מפוארת שלה, אפשר לומר שפלס מטפחת פרויקט מקביל לפרויקט של עידן רייכל. היא כותבת ומלחינה לאחרים, ואפילו שולחת ידה בניהול אמנותי. באמצע ההופעה היא אמרה: "הקול שלי הוא הדרך שלי להעביר את המסר שלי, והמסר שלי הוא ככותבת". היא סיפרה כי לא פעם שואלים אותה מדוע היא נותנת שירים לזמרים אחרים. הרשימה ארוכה: 'לשם' של מירי מסיקה, 'ואת' של הראל סקעת, 'רסיסים' ו'רוצה שלום' של רביב כנר, ועוד.

בין עידן רייכל לנעמי שמר

כדי לענות היא סיפרה את סיפורו של השיר 'כלום לא טעים'. הוא יצא בשנת 2013 בתוך האלבום 'איך שהשמש תזרח' ולא הגיע לתודעת הציבור. מי שהחיה את השיר היה אלדד כהן מנתיבות, שהגיע לאודישן בכוכב הבא, שר אותו וסחט את הדמעות מקרן, כולל השורה 'בא לי למחוק את השיר הזה ולעלות אותו רק בביצוע שלך'. אולי למחוק היא לא יכלה, אבל באלבום הבא שלה היא כללה את השיר בביצוע שלו.


(כלום לא טעים בביצוע אלדד כהן, מתוך האלבום של קרן פלס)

פלס מדגישה כי לכל שיר יש חיים בפניי עצמו, והיא בוחרת להעניק משיריה לאחרים בשל כך. האמירה הזו של פלס מציבה אותה בשורה אחת עם מנטורים מוזיקליים מהשורה הראשונה. על הבמה היא ביצעה חלק מהשירים שנתנה לאחרים ובעיניי הם היו מרגעי השיא של ההופעה. בהופעה התארח אריק סיני, שאמר על פלס כי היא "נעמי שמר של הדור שלנו". אם הוא התכוון לשירים שהיא נותנת לאחרים, צדק סיני.

קרן פלס // אמפיתיאטרון קיסריה // 2.6.22

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן