צפו עוד לא תמו כל פלאייך: שורת אמנים בביצוע מרגש לזכרו של יורם טהרלב

שלומי שבת, ירדנה ארזי, נרקיס ולירן דנינו בשיתוף "צאן ברזל" בביצוע חדש לשיר שכתב טהרלב בשנת 1984, "עוד לא תמו כל פלאייך" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/22 11:52 ב בניסן התשפב

עוד לא תמו כל פלאייך: שורת אמנים בביצוע מרגש לזכרו של יורם טהרלב
צילום: צילום מסך

לזכרו: לפני שלושה חודשים הלך לעולמו בגיל 84 המשורר, הפזמונאי, הסופר והמתרגם יורם טהרלב. הבוקר (א') בשיתוף "צאן ברזל", פורסם ביצוע חדש של שלומי שבת, ירדנה ארזי, נרקיס ולירן דנינו לשירו של טהרלב "עוד לא תמו כל פלאייך".

השיר עוד לא תמו כל פלאייך נכתב בשנת 1984 על ידי טהרלב והולחן בידי רמי קלינשטיין. השיר בוצע לראשונה על ידי להקת פיקוד צפון ומדובר בשיר הוא שיר אהבה לנופי ארץ ישראל. טהרלב השתמש בפתיח של השיר בביטוי "ארצנו הקטנטונת", כשם שיר שנכתב בשנות הארבעים.

בשנה שעברה, יצא פרויקט של "צאן ברזל" שנועד להנציח ולכבד את יצירותיהם של גיבורי תרבות ישראלים, משוררים ופזמונאים שעצבו את פס הקול של מדינת ישראל.  הפרויקט הראשון "יעלה ויבוא" היה סביב היצירות של טהרלב. 

מוזיקאית מיוחדת נוספת שלקחה חלק בפרוקיט היא נכדתו של טהרלב, קמה ורדי, שביצעה שיר של סבה שטרם הולחן עד לפרויקט. "ביום הולדתו ה-80 של סבי, חשבתי שבמקום מתנת יום הולדת סטנדרטית אלחין למענו שיר שלו שמעולם לא הולחן" סיפרה ורדי בעקבות השתתפותה.

קמה ורדי - אין אהבה אחרונה: