מרגש: אמני ישראל באלבום מחווה לשירי יורם טהרלב

מיזם ההצדעה לגדולי הזמר העברי מציג את החלק הראשון באלבום לכבודו של יורם טהרלב. בפרויקט "יעלה ויבוא" עם שיריו המחודשים של היוצר הוותיק משתתפים מיטב אמני ישראל בהם: שלומי שבת, יונתן רזאל, להקת שלווה, עדן חסון ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/21 12:29 טז בסיון התשפא

מרגש: אמני ישראל באלבום מחווה לשירי יורם טהרלב
צילום: קרדיט: Moshe Shai/Flash90

"צאן ברזל", פרויקט שנועד להנציח ולכבד את יצירותיהם של גיבורי תרבות ישראלים, משוררים ופזמונאים שעצבו את פס הקול של מדינת ישראל.  הבוקר (ה') עלה הפרויקט  הראשון "יעלה ויבוא"  שנוצר סביב היצירות של הפיזמונאי הסופר והמשורר יורם טהרלב.  מדובר בחלק א' בלבד של הפרויקט סביב טהרלב, וחלק שני עלול לעלות בהמשך.

יצירותיו של היוצר יורם טהרלב חודשו בביצועים חדשים על ידי נבחרת אמנים: אודיה אזולאי, אלה לביא ואריק פיטרסון, יונתן רזאל, יורם טהרלב והגבעתרון, לירון עמרם, מוש בן ארי, עדן חסון, רוני אלטר, שלווה, שלומי שבת. מוזיקאית מיוחדת נוספת המשתתפת בפרוקיט היא נכדתו של טהרלב, קמה ורדי, שתבצע שיר של סבה שטרם הולחן עד כה. "ביום הולדתו ה-80 של סבי, חשבתי שבמקום מתנת יום הולדת סטנדרטית אלחין למענו שיר שלו שמעולם לא הולחן" סיפרה ורדי בעקבות השתתפותה בפרויקט.

בין השירים שזכו לחידושים נמצאים קלאסיקות כמו: "הביתה לחזור", "על כפיו יביא", "שהשמש תעבור עליי", "האוהבים את האביב", אינך יכולה" ועוד. כאמור, עולה גם השיר "אין אהבה אחרונה" שיר שכתב טהרלב והולחן על ידי נכדתו ואף מבוצע על ידה. האזינו לאלבום:

להקת שלווה - שהשמש תעבור עליי

יונתן רזאל - חלקת אלוהים

יורם טהרלב והגבעטרון - לילות

קמה ורדי - אין אהבה אחרונה

אודיה - הביתה לחזור

שלומי שבת - עיניה קראו לי

אלה לביא מארחת את אריק פיטרסון - מים מתוך הבאר

רוני אלטר - אינך יכולה

לירון עמרם - בשביל אל הבריכות