"יומולדת" אביחי הולנדר בשיר חדש לזכר חברו שנפל בצוק איתן

הזמר שהצליח לרגש רבים בסינגלים הקודמים שלו עושה זאת שוב עם שיר שכתב יחד עם אביבה יפרח, אם שכולה. "אני מבין שדווקא במקום הכי עצוב מצאתי דבר שישמח אותי באמת"  

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/22 11:16 ב בניסן התשפב

אביחי הולנדר בשיר חדש לזכר חברו שנפל בצוק איתן
צילום: יחצ

כמעט שנה אחרי הסינגל המצליח, "ברית", הזמר אביחי הולנדר עושה זאת שוב בשיר חדש ומרגש, "יומולדת", אותו כתב עם אביבה יפרח לזכרו של בנה, טל יפרח ז"ל, שנפל בקרב בשכונת סג'עייה במבצע צוק איתן

"ב-20 ביולי 2014, חגגתי יומולדת בעזה", סיפר הולנדר, "היו חברים, סוכריות גומי וסנדוויצ'ים. אפילו ארגנו לי סאונד של זיקוקים בשביל האווירה. באותו הלילה, הפלוגה ספגה אירוע קשה שבו איבדנו חברים יקרים וטובים ומאז ועד היום הפך תאריך יום ההולדת שלי ליום עצוב שכזה, עמוס אשמה, שרק חיכיתי שיעבור.

 "לפני כשנתיים וחצי, פניתי לאחד הכוחות החזקים והטובים שאני מכיר לעזרה: המוסיקה. היה לי לחן מקפיץ ומשפט אחד: 'איך שרים ביומולדת'? לא ידעתי בכלל מאיזה כיוון לתקוף את הנושא. באחד הימים, החלטתי לקפוץ לאביבה לוי יפרח, אמא של טל יפרח ז"ל שהיא חברת אמת ואמנית בעצמה, כדי לשתף אותה ואולי יהיה לה איזה רעיון. הגעתי אליה ולפני שפתחתי את הפה היא אומרת לי: 'תקשיב הולנדר, אני עושה יומולדת לטל וזה יהיה ערב מדהים של שירים'. חטפתי שוק". 

עוד הוא סיפר על העבודה במקביל לאם השכולה, שפרצה בבכי כאשר החל לנגן. "פתאום, אנחנו מוצאים את עצמנו שרים, מתלהבים ומתרגשים ואני מבין שדווקא במקום הכי עצוב מצאתי דבר שישמח אותי באמת. כך נולד השיר המופלא הזה".