"יעלה ויבוא": גיא ויהל בביצוע חדש לשיר של יורם טהרלב

הפרויקט הראשון במסגרת "צאן ברזל", אשר נועד להנציח ולכבד את יצירותיהם של גיבורי תרבות ישראלים, מתבסס על פועלו של יורם טהרלב. צמד הזמרים גיא ויהל בביצוע חדש לשיר "עץ של כוכבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/21 11:00 כח בחשון התשפב

"יעלה ויבוא": גיא ויהל בביצוע חדש לשיר של יורם טהרלב
גיא ויהל, צילום: שי תמיר

סינגל כפול של מיזם "צאן ברזל" יצא הבוקר (ד') ובו שירים של צמד היוצרים גיא נטש ויהל דורון ונועם קליינשטיין. הפרויקט הראשון במסגרת "צאן ברזל", אשר נועד להנציח ולכבד את יצירותיהם של גיבורי תרבות ישראלים, משוררים ופזמונאים שעצבו את פס הקול של מדינת ישראל, "יעלה ויבוא" נוצר סביב היצירה של הפזמונאי הסופר והמשורר יורם טהרלב.

"את השיר "עץ של כוכבים" שתרגם יורם טהר לב ומבצעת במקור הישראלי חוה אלברשטיין, שמענו פעם ראשונה מקובי בן עטר המנהל האומנותי של הפרויקט מחווה ליורם. העיבוד של חוה היה מאוד ג׳אזי ומתפתל. רצינו לקחת את השיר למקום אחר", אמרו גיא ויהל, "לשמור על הישן אבל להכניס לו גם וויב חדש. הוספנו לו מין מנגינה שהפכה להיות סוג של פזמון חדש. זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט של אחד מהיוצרים המוכשרים והחשובים בתרבות הישראלית". 

טהרלב, מועמד לפרס ישראל, נחשב לאחד המעצבים החשובים של הזהות והאתוס הישראלים. יצירותיו של היוצר הוותיק יתחדשו בביצועים חדשים על ידי נבחרת אמנים מגוונת שבזכותה אפשר יהיה שוב לנטוע את הנכס התרבותי הזה בשורשיו של הדור הצעיר, ולרגש את הדור המבוגר יותר ביצירות שליוו אותו בשנים שחלפו. המפגשים של יורם טהר לב עם האומנים שיחדשו 24 משיריו יתועדו תוך כדי שהוא מספר להם על הסיפורים המרגשים שהובילו את המילים לבתים שלהם ולפזמון החוזר.

בחלק הראשון נחשפו 11 שירים בביצועם של שלומי שבת, עדן חסון, יונתן רזאל, שלווה, אלה לביא ואריק פיטרסון, לירון עמרם, אודיה אזולאי, יורם טהרלב והגבעטרון, קמה ורדי (נכדתו של יהורם טהרלב), מוש בן ארי ורוני אלטר. הפרויקט זכה להצלחה גדולה וביקורות מעולות.

לפני כחודשיים יצאו לאוויר סינגלים ראשונים מתוך החלק השני בפרויקט בביצוע שירי מימון ויוני בלוך, כעת ממשיך הפרויקט בשני סינגלים נוספים בביצוע גיא ויהל ונועם קלינשטיין לקראת שחרור האלבום המלא בשבועות הקרובים.