Set Me Free: נבחר השיר שייצג את ישראל באירוויזיון

לאחר שמנהלי התחרות קבעו כי יש לבחור לתחרות השנה שירים חדשים מאלו שנבחרו שנה שעברה. Set Me Free הוא השיר שבחרו הישראלים שיחליף את Feker Libi וייצג את ישראל בקיץ 2021

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/21 07:54 יג בשבט התשפא

Set Me Free: נבחר השיר שייצג את ישראל באירוויזיון
מתוך הקליפ של השיר הזוכה, צילום: צילום מסך

שיר חדש נבחר לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון 2021. התחרות שהייתה אמורה להיות בהולנד במאי האחרון, התבטלה בשל התפרצות נגיף הקורונה. בנוסף לביטול, איגוד השידור האירופי הודיע  כי לא יהיה ניתן לייצג את המדינות עם השירים שנבחרו לשנת 2020. ובכך השיר  Feker Libi שנכתב והולחן על ידי עידן רייכל ודורון מדלי לא יוכל להתמודד גם בשנה הבאה. בתאגיד השידור החליטו להשאיר את עדן אלנה כנציגת ישראל גם השנה, והיא תגיע לתחרות בשנה הבאה עם השיר החדש "Set Me Free".

השיר נבחר במשדר מיוחד בתאגיד השידור, והוא גבר על שני שירים אחרים - "או לה לה" ו-"La La Love":  שלושת השירים עמדו להצבעת הקהל החל מה-17.01.21. שניים מהשירים ייבחרו על פי שקלול הקולות משלב ההצבעות הראשון, ואחד על פי בחירת הועדה לבחירת השיר. לאחר קרב צמוד נבחר השיר "Set Me Free" כאהוב ביותר, והוא השיר אותו תבצע אלנה בתחרות בקיץ הקרוב, במידה ומציאות הקורונה תאפשר זאת. על המילים, הלחן עיבוד והפקה מוסיקלית של השיר אמונים - עידו נצר , עמית מרדכי , נועם זלטין ,ורון כרמי.

כזכור, במרץ שנה שעברה נבחר השיר Feker Libi שייצג את ישראל באירוויזיון 2020, אך כאמור לפי חוקי התחרות לא יוכל לייצג גם השנה. השיר נבחר בהפקה מיוחדת של כאן 11,  Feker Libi הביס את Roots, שנכתב והולחן על ידי נתן גושן וסתיו בגר, כמו גם את השיר Rakata, שנוצר על ידי גל ג'ו כהן, איל ישי, צליל קליפי וערן קאשי, שהיה עד לתחילת השידור השיר הנצפה ביוטיוב מבין ארבעת המתמודדים.