צפו: אמני כליזמר ניגנו בנתב"ג

חרף האיומים על ישראל עשרות אמני כליזמר מכל העולם גדשו את נמל התעופה בן גוריון ועלו לאחר מכן לפסטיבל הכליזמרים בירושלים. צפו באמנים מנגנים בנתב"ג

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/08/14 09:46 כט באב התשעד

צפו: אמני כליזמר ניגנו בנתב"ג
דוברות, צילום: דוברות

המצב הביטחוני הרעוע לא הרתיע אותם, עשרות נגני כליזמר מכל העולם נחתו אתמול (א') בישראל והם צפויים להשתתף בכיתות אמן בינלאומיות ולהופיע במסגרת פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בירושלים. האמנים בחרו שלא להיכנע לאיומים שהשמיע חמאס בימים האחרונים והם נחושים לעלות ולהופיע בניגון ובשירה בירושלים. בין האמנים המובילים שעתידים להגיע אמן הבנדניון ראול חאורנה (ארה"ב), רביעיית ג'יטן בלונד (גרמניה) אמנית הקלרינט קרוליין הרטיג (ארה"ב) ווירטואוז האקורדיון הבינלאומי אמיל אייבינדר (מולדובה). "המוסיקה היא חומת המגן שלנו, אנחנו מחוברים למוזיקה היהודית בת מאות השנים וכמו ששום דבר לא הרתיע אותם, כך שאנחנו לא נירתע. אנחנו באים לנגן בשביל הנשמה".

צפו באמנים מנגנים בנתב"ג:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/82520146293.mp4[/embed]

מנהל הפסטיבל חנן בר-סלע אמר "התשובה הראויה ביותר לטרור היא בניגון ושירה, הזמר היהודי לא פסק במשך דורות שלמים חרף התקפות ופרעות איומות, את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק"

פסטיבל הכליזמרים שיתקיים בין התאריכים ל' באב- ה' באלול 31-26.8 מוביל קונספט שנועד לנער את התפיסה הגלותית של הכליזמר באמצעות שילוב אמנים ויוצרים צעירים בני זמננו, בביצוע יצירות חדשות עם הכליזמר הישן והמסורתי. כך במופע הפתיחה יעלו יחדיו על במה אחת מאסטרו גיורא פיידמן אמן הכליזמר הבינלאומי (ישראל-גרמניה) יחד עם חתן פרס ישראל יהורם גאון המסמל לכולנו את הישראליות והיוצר שלומי שבן בליווי עשרות נגני כלי זמר על רקע חומות עיר העתיקה בירושלים.

ליבת הפסטיבל הן כיתות האמן הבינלאומיות של הכליזמרים, מידי יום לאורך ימי הפסטיבל בשעות הבוקר בקמפוס גבעת רם באוניברסיטה העברית יתקיימו כיתות אמן למוסיקת הכליזמרים עם מיטב האמנים והמורים מכל רחבי העולם, הכניסה חופשית וללא תשלום.