על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכביטס - ביקורת אלבום

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר נהנה מאלבום ה-EP החדש של להקת האקאפלה המצליחה מארה"ב - המכביטס, הכולל 7 רצועות של ביצועים ווקאליים משירי חג החנוכה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/11/15 23:57 טז בכסלו התשעו

על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכביטס - ביקורת אלבום
יחצ, צילום: יחצ

המכביטס היו ראשונים ששברו את מחסום הזכוכית של הקליפים במוזיקה היהודית ופרצו לפני חמש שנים עם הלהיט שלהם 'אור הנרות' שזכה לכמעט 11 מיליון צפיות והפך את הלהקה למוכרת ברחבי העולם היהודי (ולא רק) כולו.

מאז הוציאה הלהקה שני אלבומים נוספים (מלבד האלבום שיצא לפני הוצאת הקליפ הראשון) והפכה ללהקת הווקאל היהודי המפורסמת ביותר בעולם עם ביצועים ווקאלים מרהיבים שהולכים ומשתבחים מפעם לפעם.

מידי חנוכה מוציאה הלהקה קליפ חנוכה חדש וגם השנה קיבלנו קליפ פארודי משעשע "מתכון ללטקס", אך לא רק. הלהקה שחררה השנה EP עם 7 משירי החג בביצועים ווקאלים מצוינים וכיפיים במיוחד. אני חובב ותיק של מוזיקת אקאפלה משובחת והאלבום החדש של המכביטס הוא בהחלט אחד הכיפיים ששמעתי לאחרונה בתחום. העיבודים העשירים של הלהקה מענגים יוצרים חוויה מוזיקלית מרוממת.

[embed]

]

אחת הרצועות המשובחות ביותר באלבום הוא 'מי ימלל', ביצוע פשוט מצוין לקלסיקת החנוכה הוותיקה הזו של מנשה רבינא שזוכה למקצבים ועיבוד פשוט איכותיים. 'מעוז צור' במנגינה המוכרת קיבל גרסת ג'ז-בלוז מדליקה וגם 'על הניסים' של להקת 'עמודי שיש' שפותח את האלבום קיבל גרסה מלהיבה בשיתוף עם אמן הביטבוקס - 'אורתובוקס'.

חובבי הצחוקים יוכלו לצלם את עצמם (תמורת דולר) באפליקציית "ELF YOURSELF" לתוך קליפ משעשע לצלילי השיר "חנוכה הוי חנוכה" וליצור קליפ ייחודי דוגמת זה שיצרו המכביטס עצמם.

[embed]https://www.facebook.com/Maccabeats/videos/vb.160715497348/10153646003642349/?type=2&theater[/embed]

בדומה לשאר אלבומי הלהקה, אלבום ה-EP של שירי החנוכה יוצא גם בגרסת פלסטיק קשיח ונמכר בישראל ברשת שנקיס וכמובן גם באופן דיגיטלי באתרי המכירה הגדולים לקבצים דיגיטליים במחיר של קצת פחות מ-7 דולר. אם בא לכם לרענן את האזניים עם ביצועים מלהיבים לשירי החנוכה, אני ממליץ בחום.