דב שורין: גאה שהשיר שלי הפך למפורסם כל כך

הזמר והיוצר דב שורין בראיון מיוחד לכיפה על שירו זכרני נא שעלה לכותרות עם סרטון החתונה מעורר הסערה מאמש. "אין בזה חידוש, כבר לפני יותר מעשור רקדו אותו עם נשק"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/12/15 18:45 יב בטבת התשעו

דב שורין: גאה שהשיר שלי הפך למפורסם כל כך
צילום מסך, צילום: צילום מסך

סרטון חתונת ה'גבעונים' שעורר סערה גדולה החזיר את שירו של הזמר והיוצר דב שורין - 'זכרני נא' לכותרות. "המוזיקה שלי היא סוד גדול, הסוד הגדול ביותר של המוזיקה היהודית. עשיתי הסכם מהקב"ה שאני בורח מהכבוד ומתפרנס מתחום העיתונאות בארה"ב והוא עזר לכך שהשיר שלי לא יישכח ויעלם", אומר שורין ל'כיפה' כשהוא מגדיר את המוסיקה שלו כ"קרליבך והביטלס ביחד".

שורין הלחין את השיר לפני כמעט 20 שנה דווקא כשיר זיכרון ולא שיר נקמה "הלחנתי את 'זכרני נא' ב-96 לזכר הזוג אונגר מקרית ארבע שנרצחו לא רחוק מקבר שמשון, לא הייתה לי בזמנו כל כוונה לקיצוניות או לנקמה מעשית. לא הכרתי אותם, אך סיפורם של הזוג צעיר נגע לליבי ולא רציתי שהם ישכחו".

השיר שהפך ללהיט מהר מאד נכנס לאלבומו 'משוגע באהבת השם' (1999) ולאחר מכן נכנס לאלבום בשם 'נקמה' (2002) שהוקדש כולו לשירי נקמה, כששורין מצטלם על גביו כשהוא מכוון נשק מאוחר יותר הוא בוצע גם על ידי להקות נוספות כולל להקת שלהבת שהכניסה את השיר לתקופה קצרה למודעות גם של הציבור החרדי והפך לשיר חובה בחתונות רבות במגזר הדתי לאומי. "ניגנתי את השיר גם בחתונה של איתמר בן גביר. עשיתי טובה ובאתי לשם ואני לא זוכר שהם רקדו עם נשק באוויר, למרות שזה לא חידוש כבר לפני יותר מעשור שמעתי וראיתי שרוקדים את השיר עם נשק באוויר", מספר שורין.

השיר שונה במקומות רבים עם השנים ובמקום לשיר "ואינקמה נקם אחת בשני עיניי מפלישתים" הוא הוסב לפלסטין, כפי שניתן לראות בסרטון המצורף שורין עצמו זרם עם השינוי ושר אותו בהתלהבות.

[embed]

]

לשורין היה להיט נוסף "ולא ינתשו" אותו כתב לרגל ההתנתקות ולדבריו הוא היה הסיבה שנתניהו החליט לקרוא את הפסוק בשלומו בנאומו באו"ם ואף לתרגם אותו. "כתבתי ליולי אדלשטיין שהיה איתי בצבא והצעתי לנתניהו שישתמש ברוח הדברים ואני שמח שהוא בחר לקרוא את הפסוק כולו".

לשורין חשוב להדגיש כי למרות אלבומו 'נקמה' הוא אינו שונא ערבים כלל, "לאחרונה הייתי שלוש חודשים בבית החולים 'שערי צדק' וביקשתי מהאח הערבי שטיפל בי - מג'די "תתפלל בעדי". הוא לקח את ידי והחזיק בה חזק ואמר מעומק ליבו "אלוקים תרפא את דב שורין" ואני שמח מאד שאני יכול לומר שמאז התחלתי להתרפא", מספר שורין ומוסיף כי אף נהג לשיר לו "אין כמו מג'די", "עשיתי לו שיר וכולם רקדו לשיר הזה. אני יודע שהוא התפלל מקרב ליבו ואני מוקיר לו תודה על כך וחש שהוא הציל את חיי".

כשאני שואל אותו למה הוא מתכוון נקמה הוא כעיתונאי במקצועו אינו נופל בפח ומשיב לי בחיוך, "מה אתה חושב שצריך להיות?". אחרי שהוא מעט יותר מתרכך הוא מסביר לי את נקודת המבט שלו, "הם רוקדים עם נשק כי הנוער רואה שרוצחים אותנו מידי יום ולא עושים כלום כדי לעצור את זה ומונעים ממנו לבנות בארץ שלנו, בגלל זה הם פורקים את זה בשיר. עשיתי אלבום עם השם "נקמה" ואני עומד מאחורי זה, כי לא עושים כלום עם רצח יהודים והכוונה שלי בנקמה היא לעשות משהו. נתניהו צריך להפסיק את עבודת הערבים בשטחי ישראל, לא בגלל שאני שונא ערבים, אלא כי אני אוהב יותר יהודים", מצהיר שורין.

לדבריו, הוא איש של שלום "אני אוהב שלום, הייתי מוכן אפילו לחלק את הארץ, אך הרבי מחב"ד שהיה איש חכם ראה שכל הזמן שאנחנו מדברים איתם על וויתור שטחים אנחנו מקבלים מחבלים. נתניהו צריך לעשות דברים קיצוניים כדי להפסיק את הקיצוניים שלהם ולזה קוראים 'נקמה'. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים באהבת השם ואהבת עם ישראל. כל יהודי שווה יותר מ-2000 פועלים ערבים. אנחנו רוצים לחיות בשלווה וזה בלתי אפשרי ואם העסקת הפועלים הערבים עולה בחיי יהודי אחד זה כבר לא אפשרי ולא שווה לנו", מסביר שורין נחרצות.

שורין שר לג'ון לנון יחד עם בנותיו שיר שכל מילותיו מתוך שירי הביטלס

[embed]

]

לדבריו, המציאות בישראל גורמת לנוער להקצין ולחוש בצורך בנקמה. "לילדים יש רגש, אצלם הרגש זה ראשי תיבות, רציחה, גניבה ושקר אצלנו הרגש זה רחמנים, גומלי חסדים ושבח לקל. זה כך אצל כל יהודי זה יוסי שריד, שולמית אלוני. אך הרב שלי הסביר שכשבן אדם הולך ברחוב ובא משהו ומכוון נשק לראשו הוא כבר לא אותו בן אדם כל שכן במציאות המטורפת בה אנו חיים שמשנה אותנו והופכת אותנו ליותר תוקפניים".

למרות זאת, שורין בטוח לחלוטין כי בדומא לא מדובר במעשה של יהודים, "אני בטוח לגבי השריפה בדומא, ממה שאני קראתי ושמעתי שמדובר במחלוקת בין שתי חמולות בכפר והן רצחו אחד את השני כפי שכבר היו שם שריפות בעבר. לא יהודים. אם יהודים היו עושים את זה הם כבר היו נתפסים מזמן כפי שאמר ידידי העיתונאי לארי גולד".

לסיום, אומר שורין כי הוא גאה ששירו הפך למפורסם כל כך, "אני שמח שהבריחה שלי מהכבוד השתלמה והשיר הפך למפורסם כל כך ואני מקווה שיעשו משהו כדי לעצור את הטרור הזה וזאת תהיה הנקמה שלנו".