בעקבות ההתבטאויות החריפות של קלמן ליבסקינד - התאגיד מכנס ועדה

מספר שבועות לאחר שמגיש הטלוויזיה והרדיו תקף את תכנית הקומדיה "זהו זה" המשודרת בכאן 11, בתאגיד הוחלט לכנס ועדה שתדון בהתבטאויות נגד הערוץ ותקבע נוהל ברור בנושא

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 19/03/24 11:24 ט באדר ב'

בעקבות ההתבטאויות החריפות של קלמן ליבסקינד - התאגיד מכנס ועדה
קלמן ליבסקינד , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני מספר שבועות קלמן ליבסקינד, מגיש כאן 11 ושדרן רדיו בכאן ב', התבטא בצורה חריגה כשיצא נגד תכנית הקומדיה "זהו זה" המשודרת באותו הערוץ. "הם לא מבינים שהבדיחה היא על חשבונם", כתב ליבסקינד בטורו השבועי ב"מעריב", "כי כשאתה משדר 29 פרקים רצופים של סאטירה נגד נתניהו ונגד הימין ונגד המתנחלים ונגד בן גביר ונגד סטרוק ולא מקדיש דקה אחת למערכון נגד מישהו אחר, אתה לא באמת יכול ללעוג למישהו על החד־צדדיות שלו".

בתאגיד יכנסו ועדה שתדון בהתבטאויות נגד הערוץ

בתאגיד לא פעלו באופן ישיר נגד המגיש, אך החליטו בכל זאת לפעול בנושא. על פי פרסום של העיתונאי דוד ורטהיים ב"וואלה", בתאגיד מתכננים לכנס את ועדת האתיקה הפנימית ולדון בנושא התבטאויות עובדי התאגיד על מקום עבודתם ברשתות ובכלי התקשורת השונים. כזכור, ליבסקינד אינו העיתונאי היחיד שיצא נגד התאגיד. בדצמבר 2023 אבישי גרינצייג, כתב המשפט של התאגיד, תקף את המערכת על סרטון החטוף יגיל יעקב שהועלה לחשבון הטוויטר של "כאן חדשות". "סליחה מראש", כתב, "אבל זה סרטון נוראי שלא ראוי להיות מופץ".

כעת הוחלט בתאגיד לשים סוף לתופעה ולקבוע נוהל ברור בנושא, בו יוחלט האם האמירות של העיתונאים הפרו את הקוד האתי וכיצד יהיה נכון לפעול מעכשיו - החלטה שתתייחס באופן גורף לכל העובדים בערוץ.

"לקלמן ליבסקינד תוכנית יומית, החופש להביע לא נגזל ממנו מעולם"

מי שתקפה את ליבסקינד באופן אישי היא הקולגה יפעת גליק, כתבת הערוץ, שכתבה בתגובה לטור: "לקלמן ליבסקינד תוכנית יומית, המואזנת ביותר ברדיו בישראל. הבמה המרכזית להשמיע עומדת לרשותו שעתיים חשובות מדי יום. חותמת על זה שהחופש להביע לא נגזל ממנו מעולם. הנה מה שלא הפנים: שידור ציבורי הוא לא דעת יחיד - דעתו שלו - אלא קשת רחבה של דעות. עיתונות מגוונת. אם נאבד אותה נאבד אותנו".