תכנית התאגיד שעוררה סערה: כמה עלתה לנו העונה האחרונה?

לאחר המתקפה של עיתונאי התאגיד קלמן ליבסקינד על המימון של "זהו זה" ו-"דו"ח רולניק", עיתונאי מאקו בירר וחשף: עונת המלחמה של זהו זה עלתה לציבור מיליוני שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 19:08 א באדר ב'

תכנית התאגיד שעוררה סערה: כמה עלתה לנו העונה האחרונה?
מדגם כאן חדשות, צילום: כאן תאגיד השידור

עיתונאי התאגיד, קלמן ליבסקינד, עורר סערה לפני מספר שבועות כשתקף את תוכניות התאגיד "דו"ח רולניק" ו-"זהו זה" וטען כי "אין שום סיבה בעולם שנממן את זה". בעקבות הטור לקח על עצמו עיתונאי מאקו גיל משעלי לברר - כמה באמת עולה לציבור כל פרק מהתכניות האלה?

עונה אחת - 10 מיליון שקל מכספי הציבור

לפי התחקיר, הפקה של כל פרק של "דו"ח רולניק" עולה לא פחות מ-600 אלף שקלים. בעוד ב"זהו זה" מוציאים מחצית מהסכום - 300 אלף שקלים לפרק. אך ההבדל הגדול הוא בכמות הפרקים הגדולה שהתכנית מפיקה כל עונה. העונה השישית של התוכנית, שעלתה בזמן המלחמה, כללה 31 פרקים ועלתה לתאגיד כ-9.3 מיליון שקלים. אך זה לא נגמר - בעונה צפויים פרקים נוספים כשהעלות הכוללת תעבור את ה-10 מיליון שקלים.

בתגובה לכך מסר התאגיד למשעלי: "תוכנית הסאטירה 'זהו זה' היא מהתוכניות הראשונות שעלו לשידור ושלא עסקו בחדשות, כשבוע לאחר פרוץ המלחמה. בחלק גדול מתקופת המלחמה התוכנית שודרה פעמיים בשבוע. מאז פרוץ המלחמה צפו ב'זהו זה' כ-2.5 מיליון איש בדיגיטל ובכאן 11. עלות התוכנית היא כמחצית, אם לא פחות מזה, ביחס לתוכניות סאטירה אחרות בישראל".