בקשת 12 מנרמלים את התופעה הכי מכוערת ומספרים לנו שזה סיפור אהבה

קשת 12 בחרו פעם נוספת בסיפור בגידה מבחיל בתור עלילה לגיטימית לסדרה. כשהוא מגיע בעטיפה רומנטית ומרגשת כולנו מוחאים כפיים אבל לא שמים לב למה אנחנו נותנים יד | ביקורת טלוויזיה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 05/03/24 16:22 כה באדר א'

בקשת 12 מנרמלים את התופעה הכי מכוערת ומספרים לנו שזה סיפור אהבה
"חולי אהבה", קשת 12, צילום: צילום מסך קשת 12

כולנו מסכימים שלבגוד זה נורא, נכון? מי שמאמין במונוגמיה, ומדובר ברוב האוכלוסייה, חושב שבגידה בבן או בת הזוג היא מעשה מבחיל. יש שיבחרו לסלוח עליו, יש שיפרקו את הזוגיות בעקבותיו, אבל כנראה שאף אחד לא יגיד "אה, התנשקת עם מישהו אחר? לא נורא, קליל". ובכל זאת, בקשת 12 מתעקשים שוב ושוב לנרמל את אחת התופעות הבזויות במסווה של סיפורי אהבה סוחפים.

איך קרה שתופעה מכוערת כל כך הפכה לפופולרית על המסך?

בעונה השנייה של "להיות איתה" שכתב אסי עזר זה עוד היה עדין. מעידה חד פעמית והדדית של שתי הדמויות הראשיות, נועה (רותם סלע) ועמוס (אביב אלוש), שבסופו של דבר אפשרו לאהבה לנצח ובחרו להשאיר את מה שקרה מאחור. בסדרה "יש לה את זה", לעומת זאת, סיפור האהבה האסור של נטלי (ניב סולטן) וליאור (עוז זהבי) - היא מאורסת והוא נשוי טרי - הוא הסיפור המרכזי בעלילה. שניהם מתאהבים בלי כוונה, ורק היריון פתאומי מונע מהם לממש את אהבתם (המצטיירת כלגיטימית לגמרי, כמובן). כעת "חולי אהבה" עושה זאת שוב, כשכבר בפרק השלישי כולנו מצפים לסיפור האהבה בין מיכה (עמוס תמם) לעמליה (איילת זורר), על אף שהוא נשוי.

אז איך קרה שתופעה מכוערת כל כך הפכה לפופולרית על המסך? כנראה שאחרי שהכל כבר נורמל, הגיע הזמן לעלות שלב. סיפורי אהבה אסורים בין חיילת ומפקד כבר לא באמת מרגשים, יציאה מהארון לא מחזיקה אפילו חצי עלילה וקשה למצוא סיפור מסקרן שטרם סופר, אז התחלנו להתייחס לבגידה כאל אקט הגיוני ואפילו רומנטי - הרי האהבה חזקה יותר מהכל, האהבה מנצחת.

אפילו לא טורחים להציג את הבגידה באור שלילי

ולא רק בקשת 12. גם בתכניות האחרות שמספרות על בגידה, כאלו המשודרות בנטפליקס או בערוצים האחרים, אפילו לא טורחים לנסות להציג אותה באור שלילי. תמיד הגיבורים חושבים על האישה או הבעל שבבית, מיוסרים מהרגשות העזים שסוחפים אותם אך לא מסוגלים לעמוד בעדם. תמיד הנבגד או הנבגדת הם דמות שולית בעלילה או לא נחמדה במיוחד, לא כזו שתהיו עלולים להזדהות איתה. הדמויות המתאהבות, לעומת זאת, יהיו מדהימות ופגיעות כל כך שגם אתם תשכחו שמדובר בצעד דוחה מצידם ותייחלו כבר שהנשיקה תגיע. זה כבר לא רוס ורייצ'ל וה"הפסקה" השנויה במחלוקת, ב-2024 בגידה היא צעד לגיטימי לבסס עליו עלילה שלמה.

הבגידה בתכנית "חולי אהבה" טרם הגיעה, ונראה שנצטרך לחכות פרק או שניים כדי לגלות כיצד חבר הכנסת החולה בסרטן ירכך את ליבה הקשוח של הרופאה החולה גם היא, אך מסתמן שגם כאן - כמו בסדרות שקדמו לה - חולי אהבה שמה את סיפור הבגידה במרכז ובוחרת שוב לנרמל אותו. כשמדובר בתכנית פריים טיים, עם הבטחת "לכל המשפחה", עצוב לי לחשוב על ילדים שיגדלו במחשבה שבגידה היא לגיטימית אם היא מתרחשת למען האהבה. בניגוד לכוכבי הסדרה, לא הסרטן הוא שעושה לי בחילה.