המנכ"ל לשעבר קובע: זאת הבעיה של מחלקת הדרמה בתאגיד

אלדד קובלנץ כבר מזמן לא מכהן כמנהל הכללי בתאגיד השידור הציבורי, ובראיון הוא מסביר למה ערוץ 12 נמצא שלוש רמות מעל כולם, וגם, מה בדיוק הבעיה של מחלקת הדרמה בכאן 11

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/24 10:11 ו באדר א'

המנכ"ל לשעבר קובע: זאת הבעיה של מחלקת הדרמה בתאגיד
אלדד קובלנץ, מנכ"ל התאגיד המודח, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שנתיים חלפו מאז עזב אלדד קובלנץ את תפקידו כמנכ"ל תאגיד השידור הציבורי. בראיון שהעניק לאריאל שנבל ויפורסם במוסף דיוקן של מקור ראשון, הוא מתאר את מה שכולנו כבר יודעים וטבלאות הרייטיניג מוכיחות מדי בוקר: קשת 12 הם הכי טובים.

"קשת ניצחה ובענק", הוא קובע. "קשה לי לומר את זה, כי אני תמיד בעד האנדרדוג, אבל גם אני כצופה ראיתי כמעט רק אותם. טלוויזיה זה מקצוע, והם הכי טובים במקצוע הזה. בתאורה, בתלבושות, בתחקיר, באיפור. בכל מלאכת יצירת הטלוויזיה, שבכלל לא קשורה לשאלה אם אתה מחבב את דעותיהם של גיא פלג או עמית סגל, קשת נמצאת שלוש רמות מעל כולם. היא תמיד הייתה טובה יותר, אבל הפער הפך לבולט מאוד בזמן המלחמה. מה שמטריד אותי הוא שקשת הפכה גם לגוף הכי אמין, לא רק הכי נצפה".

תאגיד השידור הציבורי

תאגיד השידור הציבורי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"מחלקת הדרמה בתאגיד שמרנית מדי"

קובלנץ, שב-2015 מונה למנכ"ל הזמני של התאגיד עד שקיבל את המינוי הקבוע ארבע שנים לאחר מכן, לא מהסס גם למתוח ביקורת על מקום העבודה הקודם שלו. "הם שמרניים מדי", הוא אומר על מחלקת הדרמה של התאגיד, הידועה בסדרות האיכות שלה. "השפה שם תל־אביבית מאוד, הם עסוקים יותר מדי בפרסי אופיר ובמה יכתבו על זה בעיתונים. לדעתי זה לא טוב כמו שהיה צריך ויכול להיות. התאגיד הוציא עד היום חצי מיליארד שקל על דרמות ועשה יופי של הפקות, ועדיין שיעור הדברים שבאמת יצרו שפה חדשה ועוררו עניין בחו"ל, קטן מדי. היו צריכים להעלות עוד שלוש 'קופה ראשית', עוד ארבע 'מנאייכ'"