עמית סגל נגד התאגיד: "סכומים בלתי נתפסים"

הפרשן הפוליטי הסרוג בביקורת על תאגיד השידור שמימן את הסדרה "דו"ח רולניק" בהובלת העיתונאי גיא רולניק מעיתון דה-מרקר: "הקריאות של עיתונו לקיצוץ בתקציבי הממשלה בזמן מלחמה ולעצירת הבזבזנות נעצרו כשזה נוגע לעצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 19:19 יא בשבט התשפד

עמית סגל נגד התאגיד: "סכומים בלתי נתפסים"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחד העיתונאים החזקים בישראל הוא גיא רולניק, ממקימי עיתון דה-מרקר וסגן המו"ל של קבוצת "הארץ". היום (א') עולה סדרה חדשה שלו בתאגיד השידור, סדרה בשם "דו"ח רולניק" - ועמית סגל יצא בביקורת נגדו ונגד התאגיד על סכומי ההפקה הגבוהים במיוחד שהושקעו בסדרה.

"600 אלף שקל לפרק על חשבוננו"

בתאגיד מתארים את הסדרה כ"תוכנית תחקירים חדשה החושפת את האינטרסים והסודות של חברי מועדון ההון-שלטון שמשפיעים על החיים של כולנו", ובעיתון "גלובס" חשף העיתונאי נבו טרבלסי כי עלות כל פרק היא כ-600 אלף שקלים, ובחישוב מהיר 3.5 מיליון שקלים לסדרה בת שישה פרקים.

גיא רולניק

גיא רולניק | צילום: דוברות כאן 11

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של ערוץ 12, העלה את הדיווח של גלובס וכתב: "600 אלף שקל לפרק על חשבוננו בתאגיד בשביל תכנית לגיא רולניק מדה מרקר. אני מבין שהקריאות של עיתונו לקיצוץ בתקציבי הממשלה בזמן מלחמה ולעצירת הבזבזנות נעצרו כשזה נוגע לעצמו. אלה סכומים בלתי נתפסים אפילו בטלויזיה מסחרית". בטוויטר הוא כתב עוד: "600 אלף שקל על חשבוננו לאביר ההתייעלות הציבורית רולניק - זה כספים קואליציוניים או בבסיס התקציב?".

תגובת התאגיד: "תחקיר חובק-עולם"

מהתאגיד נמסר בתגובה לגלובס כי "מתוקף חוק ועל בסיס קריטריונים מקצועיים בלבד, התאגיד משקיע מיליוני שקלים בשנה ביצירה ישראלית והפקות מקומיות - שכוללות תוכנית תחקירים, תעודה, דרמה, תרבות ובידור. התוכנית תוכננה לעלות לשידור לפני טבח ה־7 באוקטובר. בעקבות המלחמה, היא צולמה בחלקים נרחבים שלה מחדש, נערכה שוב ועברה את ההתאמות התקציביות והתוכניות הנדרשות נוכח האירועים".

דו"ח רולניק

דו"ח רולניק | צילום: דוברות כאן 11

"מקום שידורה הטבעי של הסדרה, שספק אם יכולה הייתה למצוא מקום בערוצים המסחריים, הוא בשידור הציבורי. התוכנית אינה דוקומנטרית או עוסקת בראיונות, אלא היא תוכנית תחקירים בה פועלים כמה מהתחקירנים המובילים בישראל. היא מתבססת על תחקיר חובק-עולם וכוללת צילומים בשורה ארוכה של מוקדים על פני הגלובוס", נמסר עוד.