מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האזינו מטלטל: ירון אברהם חשף את ההקלטה הראשונה שלו בבוקר השבעה באוקטובר

שלושה חודשים מפרוץ המלחמה, עיתונאי חדשות 12 חושף את האמירות הראשונות שלו מאותו בוקר עגום, 22 דקות אחרי תחילתה של מתקפת הפתע והרבה לפני שמישהו הבין מה קורה | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 18:02 כז בטבת התשפד

מטלטל: ירון אברהם חשף את ההקלטה הראשונה שלו בבוקר השבעה באוקטובר
ירון אברהם, צילום: ללא

שלושה חודשים חלפו מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל", בשבעה באוקטובר, עם מתקפת הפתע הרצחנית של החמאס. באותו בוקר ארור אף אחד עוד לא ידע לומר דבר ולא היה ברור מה המצב, אך היו מי שהבינו את גודל האירוע כבר מהרגע הראשון. ירון אברהם, עיתונאי חדשות 12, חשף היום (ב') את ההקלטה הראשונה שלו מאותו בוקר.

האזינו: ההקלטה הראשונה של ירון אברהם בבוקר השבעה באוקטובר

"7 באוקטובר, 06:45 בבוקר", כתב אברהם בפוסט שפרסם, "שמחת תורה. 22 דקות אחרי שהחלה מתקפת הפתע. אני דוהר עם הרכב בכביש מספר 1 לכיוון נווה אילן, ומעלים אותי בטלפון לתת עדכון כלשהו, עוד לפני שיצאה בכלל ולו הודעה רשמית אחת מלשכת רה"מ או לשכת שר הביטחון. הכל עוד באפלה, רוב מכריע של השרים ישנים. אין עדיין עם מי לדבר. אבל התאריך על לוח השנה מהדהד בראש: משהו פה אחר לגמרי. זה מה שיצא".

"יכול להיות שמישהו הסתכל על לוח השנה ובחר להפתיע את מדינת ישראל בבוקר הזה"

בהקלטה הוא אמר: "דבר אחד ברור, עוד לפני הערכות המצב, וצריך להגיד אותו: בואו נסתכל על לוח השנה. אנחנו בשבעה באוקטובר. אתמול לפני 50 שנה פרצה מלחמת יום הכיפורים בהפתעה גמורה. אני לא משווה, אני לא אומר שהדברים דומים, אני רק אומר שיכול להיות שמישהו נוסף הסתכל על לוח השנה ובחר להפתיע את מדינת ישראל בבוקר הזה. כי כמו שאמרת קודם, לא היו פעולות כאלו או אחרות של צה"ל בתוך הרצועה, לא משהו שהיה יכול לגרור תגובה כזאת של ארגוני הטרור, לא ברדיוס הזה ולא באינטנסיביות הזאת".