יהודה סעדו מגלה לאן נעלם במשך 18 שנים: "היה לי קשה להכיל את זה"

18 שנים אחרי שזכה בעונה השלישית של "כוכב נולד", יהודה סעדו חזר למסך כמתמודד בתכנית "הכוכב הבא". שוחחנו איתו רגע אחרי ההדחה, על האכזבה ועל המרחק שבחר לקחת מאור הזרקורים: "ברחתי מהכל"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 08/01/24 17:19 כז בטבת התשפד

יהודה סעדו מגלה לאן נעלם במשך 18 שנים: "היה לי קשה להכיל את זה"
יהודה סעדו בכוכב נולד, צילום: קשת 12

היה קשה לצפות בזה: אחרי שני שלבים בלבד, יהודה סעדו, זוכה העונה השלישית של "כוכב נולד", הודח אתמול (א') מהתכנית "הכוכב הבא". שוחחנו איתו אחרי ההדחה.

היית הפייבוריט שלנו.

"איזה כיף, אני מצטער שזה קרה ככה מהר. זה כבר לא היה נתון לשליטתי".

לא חשבתי שזה יהיה בשלב כל כך מוקדם"

איך הגבת להדחה?

"לקחתי את זה ברוח ספורטיבית, הכל בפרופורציות נכונות עם מה שקורה לנו במדינה כמובן. אבל הופתעתי, אי אפשר להגיד שלא הופתעתי. לא חשבתי שזה יהיה בשלב כל כך מוקדם".

יהודה סעדו בכוכב הבא

יהודה סעדו בכוכב הבא צילום: צילום מסך קשת 12

יכול לשים את האצבע על נקודה מסוימת שהובילה להדחה?

"חשבתי על זה כל השבוע מאז הצילומים ועד השידור, אכלתי עם עצמי סרטים והייתי במתח. כשראיתי את זה הרגשתי שנתתי את המאה אחוז שלי. לא יודע על מה זה נפל, לא צפיתי את זה. כולם היו בשוק. הטלפון שלי מוצף בהודעות כאילו זכיתי בגמר".

"היה לי קשה להכיל את אור הזרקורים"

באמת זכית, לפני 18 שנים.

"ב"ה, הקב"ה זיכה אותי לקדש את שמו יתברך. לתכנית היה אפקט מאוד גדול, זה היה לפני הרשתות החברתיות. היום אני מרגיש כמו דינוזאור, לאט לאט אני לומד מה זה היילייט, פותח טיקטוק. היה בום גדול בכוכב נולד 3 וזה היה לי כל כך לא טבעי להכיל את האור הזה, אז לקחתי צעד אחורה. העדפתי להתמקד במשפחה, ללמוד, לחקור. לעונה הזאת באתי לעשות סגירת מעגל".

"בשנים האלה עסקתי במוזיקה, אבל לא כמו שזמר אמור להתעסק במוזיקה. שרתי, ניגנתי, הזמינו אותי להופיע פה ושם. אבל תמיד הרגשתי שאני צריך לעשות את הצעד שהיה לי כל כך קשה להכיל בעונה 3. אמרתי לעצמי - אתה כבר בן 40, אין זמן למשחקים".

"זה לא מקרה קלאסי של זמר ששכחו אותו כי לא אהבו אותו"

היה חשש שלא יזכרו אותך?

"כמו שכתוב על יוסף הצדיק שקם דור שלא ידע את יוסף, הדור הצעיר לא מכיר אותי. שמחתי בזה, כי תמיד רציתי להתרחק מהאור הזה. עכשיו אני חוזר לבמה ומחבק את טדי וקשת שנתנו לי את ההזדמנות, אפילו שזאת הייתה ריצה קצרה".

ספר לנו על השיר החדש.

"השיר החדש נכתב לפני התכנית והוא מספר על נקודות בחיים שלי מאז שהסתיימה העונה של כוכב נולד. ברחתי מהכל ולמדתי לשיר לבד. מצאתי את עצמי שר לבד בפסנתר, אשתי עודדה אותי שאני זמר טוב ואני אצליח. לא היו לי את הכלים הנפשיים לרצות לעשות את זה. זה לא מקרה קלאסי של זמר ששכחו אותו כי לא אהבו אותו. אני בחרתי להתרחק מאור הזרקורים הזה. 'מצאתי את עצמי אני ואת והפסנתר ואלוהים': בשנים האלה העמקתי את השורשים על היהדות, למדתי בבוקר ובערב. לא נגלה לכם את כל רש"י, אני אוהב שאנשים שומעים ומתחברים מהפן שלהם".

"המסך ירד" - יהודה סעדו: