אחרי צו איסור הפרסום גיא לרר בהחלטה דרמטית: "מתעללים באסירים בלי סיבה"

העיתונאי פרסם פוסט בו שיתף קומץ מפרטי התחקיר על זדורוב, שבית המשפט הטיל עליו צו אסור פרסום יום לפני השידור: "לא מוכן לחיות במדינה שבה שוטרים חמושה מתעללים באסירים בלי סיבה והמדינה אוסרת להוציא את הסיפור לאור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 15:01 ז באלול התשפג

אחרי צו איסור הפרסום גיא לרר בהחלטה דרמטית: "מתעללים באסירים בלי סיבה"
גיא לרר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גיא לרר חווה אכזבה רצינית בשבוע האחרון. כתבה עליה עבדה מערכת "הצינור" זמן ממושך והייתה אמורה לעלות הערב (ה') לשידור, ירדה לטמיון בעקבות צו איסור פרסום שהטילה המשטרה. מדובר בתחקיר של עורך התכנית, אדם שפיר, שהבטיח לחשוף תקרית חמורה כלפי רומן זדורוב, מי שהואשם ברצח תאיר ראדה ז"ל ורק לאחרונה שוחרר מהכלא.

לאחר שאתמול שיתף פוסט זועם בנושא, לרר החליט היום כי על אף הכל - יחשוף את פרטי התחקיר: "למרות הסיכונים המסוימים אני הולך לכתוב כאן מה יש בתחקיר של אדם שפיר שהוצא נגדו צו איסור פרסום על ידי המשטרה", כתב בפוסט ששיתף בפייסבוק.

"היחידה פשוט פוצצה במכות אותו ואת חבריו"

החלטתו לפרסם חלק מפרטי התחקיר, נובעת לדבריו צו איסור הפרסום, אותו כינה "חריג ומקומם. ללא פירוט הבקשה וללא נימוק". לדבריו, הצו הגיע ללא הסבר מדוע נאסר לשדר את הצילומים. "עורך דין פז מוזר, משועלי הקרבות הוותיקים והמעולים, טען בפניי שהוא לא נתקל בדבר כזה", שיתף לרר. "צו כזה, כמו שניתן, אינו סביר לא מקובל ולא נהוג".

"אני לא מוכן לחיות במדינה שבה שוטרים חמושים מתעללים באסירים"

לרר תיאר אירועים קשים: "אסירים כפותים מחושמלים בשוקר. יותר מפעם אחת. רימון הלם בחלל סגור. אחד ממופעי האלימות הממסדית הברבריים ביותר שנתקלתי. מעבר לזה אני כרגע באמת לא יכול להרחיב". לרר סיכם את הפוסט: "אני לא מוכן לחיות במדינה שבה שוטרים חמושים מתעללים באסירים בלי סיבה והמדינה אוסרת להוציא את הסיפור לאור. מקווה שגם אתם".