קשת 12, רשת 13 וכאן 11 ישתפו פעולה: "דבר שאין לו אח ורע"

בעקבות ההתנגדות לחוק השידורים ולרפורמה בשוק התקשורת של השר שלמה קרעי, שלושת הערוצים הוותיקים - 11, 12 ו-13, התאחדו כדי להביע את התנגדותם ולמחות על השינויים הצפויים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 11:57 כט באב התשפג

קשת 12, רשת 13 וכאן 11 ישתפו פעולה: "דבר שאין לו אח ורע"
קשת, צילום: דר' אבישי טייכר, CC BY 2.5 wikipedia

שר התקשורת שלמה קרעי הציג לאחרונה את תזכיר "חוק השידורים", המהווה הוצאה לפועל של הרפורמה בשוק התקשורת במדינה. "בתוכנית החדשה הזו, אתם, כלל האזרחים, עומדים לנגד עיניי", הדגיש השר, "יותר ערוצים, יותר מגוון, יותר תחרות, יותר תוכן איכותי בהתאם להעדפות שלכם, ומעל הכל, החופש שלכם לבחור אותו".

שלושת הערוצים התאחדו נגד חוק השידורים של שלמה קרעי

שלושת הערוצים הוותיקים - קשת 12, רשת 13 וכאן 11, הביעו התנגדות מהרגע הראשון. כעת הם לוקחים זאת צעד קדימה ומקימים את "פורום הערוצים הישראליים", במטרה להילחם בחוק השידורים של שר התקשורת. בין הסעיפים בחוק: ביטול הרשות השנייה, שינוי שלט הטלוויזיה ותקציב מיועד להשקעה בתוכן ישראלי מקומי.

הפורום הצהיר כי יפעל במתכונת חירום "על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בעצמאות התקשורת, בחופש העיתונות ובחופש היצירה בישראל כתוצאה מהרפורמה שמקדם שר התקשורת". על פי טענתם, "במקום להתקדם לשוק חופשי ותחרותי הצעת החוק החדשה גוררת את שוק התוכן בישראל לשליטה ממשלתית על שידורי חדשות ונתוני רייטינג כנהוג במשטרים אפלים".

שלושת הערוצים טוענים כי החוק עתיד לגרום להשתלטות הממשלה על התקשורת הישראלית. "התכנית של השר קרעי היא הדרך לריסוק אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה בישראל ומאפשרת שליטה פוליטית בסדר היום התקשורתי. שר התקשורת מבקש להחזיר את ישראל ארבעה עשורים אחורה ומקים את "משרד התוכן" הממשלתי. גוף פוליטי שישלוט בחדשות, בשוק הטלוויזיה בישראל ובפרסום נתוני הרייטינג - דבר שאין לו אח ורע בעולם הדמוקרטי". בנוסף, התחייבו, "הפורום המשותף יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע את המהלך המסוכן של ההשתלטות העוינת על התקשורת הישראלית".