"כמעט הכל מוכן לקראת הקמת בית מקדש שלישי": התחקיר שישודר בסוף השבוע

בחדשות 12 ישודר בסוף השבוע תחקיר העוסק בפרות האדומות שהובאו ארצה בספטמבר 2022, בתקופת ממשלת בנט-לפיד | בפרומו לכתבה נכתב: "כך הממשלה מזרימה כספים להקמת בית המקדש השלישי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/23 22:37 ט באב התשפג

"כמעט הכל מוכן לקראת הקמת בית מקדש שלישי": התחקיר שישודר בסוף השבוע
הפרות הפוטנציאליות בחווה בטקסס, ארכיון כיפה, צילום: כיפה

בחדשות סוף השבוע של "חדשות 12" ישודר כתחקיר העוסק בפרות אדומות ועל "הזרמת כספים" לכאורה של הממשלה הנוכחית לטובת "הקמת בית המקדש השלישי". אלא שכפי שדיווחנו בעבר, הפרות הובאו ארצה בספטמבר 2022, בתקופת ממשלת בנט-לפיד.

"כמעט הכל מוכן לקראת הקמת בית מקדש שלישי"

התחקיר נערך על ידי העיתונאי עמרי מניב, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה מתקצבת, מתאימה רגולציות, מנכ"לי המשרדים מכינים את התשתית והפרות האדומות כבר כאן, בעוד כמה חודשים יהיו כשרות לטקס השריפה בהר הזיתים. מיליוני יהודים יוכלו לעלות להר הבית, גם לכיפת הסלע. כמעט הכל מוכן לקראת הקמת בית מקדש שלישי ובהצלחה עם המזרח התיכון", כתב בביקורת. 

על הגעת הפרות האדומות ארצה, דיווחנו כאמור בספטמבר 2022, כאשר מאות אנשים הגיעו לנמל התעופה בן גוריון במטרה לחזות בחמש פרות אדומות כשרות לגמרי. הפרות שנתרמו על ידי ביירון, חוואי טקסני מקהילת הנוצרים האוונגליסטים שהגיע עם הפרות ארצה בטיסה מארצות הברית. רבנים שהגיעו אף הם לבחון את הפרות מקרוב, בכו מהתרגשות כשחזו בפלא שלא נראה כמותו 2,000 שנה.

מדובר בנושא מאוד מורכב: לבדוק שאין שערות לבנות, שאין מום. יש כל מיני נקודות בהן צריך לבדוק טוב-טוב את הפרות

מי שהיה אמון על הצד ההלכתי, הוא רבה של המועצה האזורית גוש עציון, הרב יוסף צבי רימון, שהסביר בזמנו בשיחה עם "חדשות כיפה": "עזרתי בעיקר להסתכל על הפרות ולבחון אם הן כשרות. הפרות הללו שהגיעו לארץ הן באמת כשרות".

"מדובר בנושא מאוד מורכב: לבדוק שאין שערות לבנות, שאין מום. יש כל מיני נקודות בהן צריך לבדוק טוב-טוב את הפרות, זאת כדי שנוכל לדעת שהפרות הללו באמת אדומות. כי יש דיון מה אדום ומה לא. בנוסף לצבע ולמומים, צריך לדעת שהפרות הללו לא עבדו, שלא עלה עליהן עול. הפרות שהגיעו לארץ עומדות בתנאים האלה".